۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
 ۵۰۰۰ سایت مخابراتی در مازندران راه اندازی شده است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران:

۵۰۰۰ سایت مخابراتی در مازندران راه اندازی شده است

ساری - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به راه اندازی حدود پنج هزار سایت مخابراتی در استان گفت: دو محور ارتباطی مازندران تاکنون به فیبر نوری متصل شده است.

مرتضی کبیری در گفتگو با خبرنگار بازار درباره ایجاد فیبر نوری در استان مازندران اظهار کرد: تاکنون دو محور ارتباطی استان به فیبر نوروزی متصل شده است و دو مسیر دیگر نیز جزو برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون دو مسیر از اولویت اول به فیبر نوروزی متصل شدند، افزود: دو محور در شهرستان های ساری و آمل نیز به فیبر نوری وصل می شوند.

وی با اشاره به اینکه مازندران از نظر زیرساختی جزو استان های برتر کشور به شمار می رود، افزود: در مجموع بیش از ۵۰۰ کیلومتر از مناطق روستایی استان نیز به فیبر نوری متصل شده است.

کبیری، ضریب نفوذ تلفن اینترنت در استان را بیش از ۸۸ درصد بیان کرد و با اشاره به وجود حدود سه میلیون مشترک اینترنت در استان افزود: سال قبل ۱۱ سایت جدید در مناطق روستایی استان ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات مازندران با عنوان اینکه امسال ۲۵ سایت جدید مخابراتی در استان ایجاد می شود، تصریح کرد: در مجموع حدود پنج هزار سایت مخابراتی در استان احداث شده است که از این میزان هزار و ۴۲۴ سایت نسل چهارم است.

وی ادامه داد: هزار و ۷۶۳ سایت نسل سه و هزار و ۷۹۰ سایت نسل دو نیز برای ارتقای کیفیت مخابراتی در استان راه اندازی شده است.

کد خبر: ۱۰٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha