۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
بیت کوین در آستانه مرز روانی ۵۰ هزار دلار| معامله ارزهای مجازی شبیه قمار است| داد و ستد با ارواح!
«بازار» گزارش می دهد؛

بیت کوین در آستانه مرز روانی ۵۰ هزار دلار| معامله ارزهای مجازی شبیه قمار است| داد و ستد با ارواح!

بیات، عضو انجمن بلاکچین کشور می گوید؛ بیت کوین چنانچه مرز روانی ۵۰ هزار دلاری را بشکند و قیمت آن به ۵۲ هزار دلار برسد به احتمال زیاد وارد فاز اصلاح شده و قیمت آن نزولی خواهد شد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بیت کوین این روزها با فراز و نشیب قیمت در بازار مجازی همراه است و سرمایه گذاران آن با حساسیت خاصی وارد چنین بازاری می شوند چرا که می دانند چنانچه قیمت آن به بیش از ۵۰ هزاردلار برسد، در صورت حمایت پشتیبانان این بازار، قیمت آن به بیش از ۶۰ هزار دلار نیز خواهد رسید. اما اگر نتواند از این مرز مهم و حساس عبور کند بی ترید به فاز اصلاح رفته و قیمت آن بی تردید ریزشی خواهد شد. در چنین شرایطی آلت کوین‌ها (رمزارزهای بازار به جز بیت کوین) نیز متناسب با افت و یا رشد قیمت بیت کوین دچارتغییر قیمت می شوند.

چنانچه بیت کوین نتواند مرز مقاومت ۵۲ هزار دلاری را بشکند به احتمال زیاد این بازار به فاز اصلاح  قیمت وارد شده در چنین شرایطی  پیش بینی می شود ارزش آن تا ۴۰ هزاردلار افت کند

احتمال ورود بیت کوین به فاز اصلاح بازار
امیربیات، کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال و عضو انجمن بلاکچین طی گفتگویی با «خبرگزاری بازار» درباره پیش بینی وضعیت قیمت ها دربازار بیت کوین و سایر رمز ارزها گفت: هرچند نوسان قیمت ذات بازارهاست اما تغییر قیمت ها در بازارمجازی بیت کوین و سایر رمزارزها به چگونگی ورود سرمایه ها به این بازار و سیاست گذاری پشتیبانان آن بستگی دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها حکایت از آن دارد در صورت رسیدن بیت کوین به نرخ ۵۲ هزاردلار، بازار این نوع ارز مجازی وارد اصلاح شود، گفت: اگربیت کوین نتواند مرز مقاومت ۵۲ هزار دلار را بشکند به احتمال زیاد ارزش آن تا ۴۰ هزاردلارکاهشی خواهد شد.

این مدرس و تحلیلگر بازاربورس فارکس خاطرنشان کرد: بیت کوین اکنون خریدار چندانی ندارد اما زمانی که قیمت آن به محدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار رسید بهترین زمان مناسب برای خریداران آن محسوب می شود چرا که با کاهش قیمت بیت کوین و قرار گرفتن قیمت آن در کف، خریداران باید اقدام به خرید آن کنند تا با چرخش رو به جلو سرمایه گذاران آن از سرمایه گذاری خود در این بازار منتفع شوند.

اگر کسی می خواهد در کوتاه مدت اقدام به سرمایه گذاری در  بازار ارزهای مجازی کند بهتر است از سبد متنوع این رمز ارزها استفاده نماید تا در صورت افت قیمت، سرمایه اش از کف نرود. البته آلت کوین ها همیشه وضعیت مناسبتری نسبت به بیت کوین دارند و خبرگان این بازار در صورت آگاهی از شیوه معاملات چنین بازاری همیشه سودآوری کرده اند

همه تخم مرغ های سرمایه گذاری را در یک سبد نگذارید
بیات در ادامه درباره وضعیت آلت کوین ها(رمزارهای غیراز بیت کوین) گفت: اگر کسی می خواهد در کوتاه مدت اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کند بهتر است از سبد متنوع این رمز ارزها استفاده نماید تا در صورت افت قیمت سرمایه اش از کف نرود. البته آلت کوین ها همیشه وضعیت مناسبتری نسبت به بیت کوین دارند و خبرگان این بازار در صورت آگاهی از شیوه معاملات چنین بازاری همیشه سودآوری کرده اند.

وی افزود: آلت کوین ها همواره تحت سلطه قیمت بیت کوین هستند و با افزایش و ریزش قیمت بیت کوین آنها نیز دچار تغییر قیمت می شوند، طوری که اخیرا بیت کوین در داد و ستدها،  با رشد قیمت ۱/۵ درصد مواجه شد اما آلت کوین ها ۲/۵ درصد در بازار مجازی رشد قیمت را تجربه کردند.

بنا به این گزارش قیمت بیت کوین هم اکنون ۴۹,۰۱۳ دلار است اما معلوم نیست که آیا این قیمت مرز روانی ۵۰ هزار دلاررا می شکند یا خیر؟ هرچند نمی توان پیش بینی دقیقی از قیمت ارزهای دیجیتال داشت اما آنگونه که دیروز بانک مرکزی چین (PBOC) از شهروندان این کشور درخواست کرد تا از استفاده ارزهای دیجیتال که هنوز در این کشور قانونی نشده اند و ارز بدون پشتوانه محسوب می شوند، خودداری کنند، این احتمال وجود دارد که قیمت ها در این بازار مجازی دچار تغییر شوند.

خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای مجازی قانونی نیستند و از پشتوانه ارزش واقعی برخوردار نمی باشند. معامله در چنین بازاری صرفاً سرمایه گذاری سوداگرانه است. مردم باید به طور جدی متوجه میزان بالای خطر شوند، از آنها دور بمانند و از این طریق از کیف پول خود محافظت کنند

هشدار بانک مرکزی چین به خریداران ارز دیجیتال
گفتنی است معاون اداره خدمات مالی حمایت از مصرف کنندگان در بانک مرکزی چین، به معامله گران این بازار هشدار داده است؛ خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای مجازی قانونی نیستند و از پشتوانه ارزش واقعی برخوردار نمی باشند. معامله در چنین بازاری صرفاً سرمایه گذاری سوداگرانه است. مردم باید به طور جدی متوجه میزان بالای خطر شوند، از آنها دور بمانند و از این طریق از کیف پول خود محافظت کنند.

گفتنی است؛ معامله بیت کوین و سایر رمز ارزها هنوز در ایران نیز به صورت رسمی اعلام نشده و قانون خاصی برای آن وضع نشده است. بنابراین سری افرادی می توانند در این بازارهیجانی و پرریسک وارد شوند که اولا نحوه معامله در این بازار مجازی که جایگاه فیزیکی مشخص و معینی ندارد را به خوبی بدانند و در نهایت منتظر ضرر و زیان و از دست رفتن سرمایه های خود نیز باشند، هرچند خیلی ها تا کنون از این بازار که شبیه معامله با ارواح است سودهای قابل توجهی نیز کسب کرده اند.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha