۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
تعداد کاربران اینترنت در چین از یک میلیارد نفر عبور کرد؛ طی مسیر رشد، با نرم افزارهای برتر داخلی
با حضور بزرگترین شرکت های نرم افزاری

تعداد کاربران اینترنت در چین از یک میلیارد نفر عبور کرد؛ طی مسیر رشد، با نرم افزارهای برتر داخلی

هم زمان با گذر تعداد کاربران چینی از یک میلیارد نفر همچنان شرکت های نرم افزاری و زیر ساختی چین در حال رشد و توسعه اند.

بازار، گروه اقتصاد دیجیتال: تعداد کاربران اینترنت در چین با حمایت بیشتر از تلفن های هوشمند و روند دیجیتالی شدن برای اولین بار از مرز یک میلیارد نفر گذشت.

براساس داده های منتشر شده توسط مرکز اطلاعات اینترنتی چین و گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه، تعداد کاربران اینترنت در چین طی شش ماه گذشته ۲۱.۷۵ میلیون نفر افزایش یافته و به ۱.۰۱۱ میلیارد نفر رسیده است.

این گزارش افزایش تعداد کاربران را به گروهی از عوامل از جمله بهبود زیرساخت ها و تقویت شبکه های لجستیکی در شهرهای کوچک و مناطق روستایی نسبت می دهد.

فیس بوک، واتس آپ و اینستاگرام درچین مسدود هستند
این در حالی است که  دولت چین کنترل خود را بر اینترنت افزایش داده، زیرا دسترسی به تعدادی سایت از جمله "فیس بوک"، "اینستاگرام"، "واتس اپ" و "یوتیوب" را مسدود می کند. البته مسدود کردن این نرم افزارها به معنای وجود محدودیت در فعالیت های  شرکت های چینی و یا  کاربران یک میلیاردی چین و کارآفرینانی که از مسیر اینترنت فعالیت می کنند نیست زیرا  هم اکنون شرکت های بزرگ نرم افزاری و زیر ساخت های لازم برای تعامل و پاسخگویی به نیازها جامعه چینی فراهم شده است.

بزرگترین شرکت های نرم افزاری در چین
اگر چه اکثر بزرگترین شرکت های نرم افزاری در سراسر جهان هنوز در ایالات متحده فعالیت می کنند اما حتی بزرگترین شرکت های فناوری چینی علاقه مند به انقلاب نرم افزاری در چین هستند و انتظار می رود درآمد صنعت توسعه نرم افزار چین به ۱.۲ تریلیون دلار در سال جاری برسد. به عبارت بهتر  چین توانسته است با توانمند سازی و دستیابی به تکنولوژی و با تکیه بر نیروی انسانی متخصص خود را به رده های بالای  بی نیازی و حتی صادرات سخت افزاری و نرم افزاری برساند. یعنی نه تنها اکنون چینی ها نیازهای داخلی را پاسخگو هستند بلکه به عنوان یک تهدید  در فضای رقابتی در سایر بازارهای جهانی  به شمار می روند.

هواوی از نظر درآمد سالانه در صدر فهرست پنج شرکت بزرگ و تأثیرگذارترین شرکت های نرم افزاری چینی قرار گرفت و JD.com در رتبه دوم قرار گرفت.

 در ادامه به بزرگترین شرکت های نرم افزاری چین که هر کدام نیز در زیر ساخت های اینترنت چین و حتی جهان نقش دارند به نقل از سایت اینوستوپدیا (Investopedia)  اشاره می کنیم:

۵-  هلدینگ تنسنت «Tencent Holdings

تعداد کاربران اینترنت در چین بیش از یک میلیارد نفر شد

Tencent به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری با تمرکز بر تبلیغات آنلاین، فناوری مالی و خدمات با ارزش افزوده فعالیت می کند و بازی های آنلاین و تلفن همراه را به همراه انواع برنامه های آنلاین و تلفن همراه ارائه می دهد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، تعداد کاربران ماهانه برنامه پیام رسانی وی، چت، به بیش از ۱.۲۵ میلیون نفر رسید.

سرمایه بازار Tencent در ۲۵ آگوست ۲۰۲۱ به ۵۸۴.۵ میلیارد دلار رسید و درآمد سالانه آن در سال ۲۰۲۰ به ۷۴.۴ میلیارد دلار رسید.

۴- هلدینگ گروه علی بابا

تعداد کاربران اینترنت در چین بیش از یک میلیارد نفر شد

اگرچه به عنوان یک شرکت تجارت الکترونیک شناخته می شود، اما در میان مهمترین شرکت های نرم افزاری در چین نیز محسوب می شود.

این شرکت که در سال ۱۹۹۹ توسط گروهی از کارآفرینان به رهبری جک ما تأسیس شد به دنبال کمک به مشاغل کوچک و متوسط ‌برای فروش کالاهای خود به صورت محلی و در بازار جهانی است.

علی بابا فناوری های دیجیتالی را توسعه داده و پیاده سازی می کند که امکان انجام معاملات آنلاین، از جمله زیرساخت رایانش ابری، سیستم های لجستیک و موارد دیگر را فراهم می کند.

علی بابا که سرمایه بازار آن ۴۶۳.۷ میلیارد دلار است، درآمد ۱۰۹.۵ میلیارد دلاری را برای سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۱ ثبت کرده است.

۳- چاینا موبایل «China Mobile»

تعداد کاربران اینترنت در چین بیش از یک میلیارد نفر شد

این یک شرکت دولتی است که در درجه اول ارائه دهنده خدمات تلفن همراه است و برای نرم افزار طراحی نشده است، اما دارای یک تیم نرم افزاری بزرگ در بین ۴۵۰، ۰۰۰ کارمند خود است.

China Mobile دارای ۹۴۲ میلیون مشترک است و اکثر مشتریان آن علی رغم حضور در پاکستان و هنگ کنگ چینی هستند.

سرمایه این شرکت ۱۳۴.۹ میلیارد دلار و درآمد سالانه آن ۱۱۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ بوده است.

۲- جی دی  "JD.com"

تعداد کاربران اینترنت در چین بیش از یک میلیارد نفر شد

این شرکت که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و مقر آن در پکن است، بزرگترین شرکت اینترنتی چین از نظر درآمد است و پلت فرم تجارت الکترونیکی آن همه چیز را از پوشاک و لوازم آرایشی گرفته تا غذاهای تازه به فروش می رساند و بخش تجاری جدید آن خدمات تدارکات و فناوری را به مشتریان خود ارائه می دهد.

در سال ۲۰۲۰، درآمد خالص JD.com  حدود  ۱۱۴.۳ میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته ۲۹.۳ درصد افزایش داشت.

هواوی

تعداد کاربران اینترنت در چین بیش از یک میلیارد نفر شد

این شرکت در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد و در بازار ارتباطات جهانی پیشرو است و ۱۹۷۰۰۰ نفر را در بیش از ۱۷۰ کشور جهان مشغول به کار کرده است و تلفن های همراه، ساعت های هوشمند، لپ تاپ و تجهیزات ارتباطی تولید می کند.

در سال ۲۰۲۰، این شرکت ۱۳۶.۷ میلیارد دلار درآمد سالانه ثبت کرد، اگرچه این شرکت تا حدی به دلیل پیامدهای اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا در جهان و فشار ناشی از تحریم های ایالات متحده با موانع شدید مواجه شده و در ۶ اوت ۲۰۲۱، این شرکت بزرگترین کاهش درآمد را اعلام کرد و درآمد هواوی در نیمه اول سال ۴۹.۶ میلیارد دلار اعلام شده است.

کد خبر: ۱۰۴٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha