۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
زیان میلیاردی شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

زیان میلیاردی شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا به علت محدودیت های کرونا بیش از یک میلیارد دلار زیان دیده است.

به گزارش بازار، شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا پنجشنبه از بیش از یک میلیارد دلار ضرر سالیانه، پس از آنچه که به علت محدودیت‌های سفر ناشی از همه گیری ویروس کرونا، از آن به «سالی شیطانی» نام برد، خبر داد.

این شرکت که از معتبرترین شرکت‌های هواپیمایی است، در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن، یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار استرالیا (یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو) ضرر قبل از مالیات به ثبت رساند، رسمی که با در نظر گرفتن هزینه‌های استثنایی مانند غرامت‌های اخراج و زمین گیر شدن هواپیما به دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار استرالیا (یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون یورو) نیز می‌رسد.

این شرکت در سال مالی قبلی نیز متحمل یک و نیم میلیارد یورو کسری شده بود که ناشی از تأثیر همه گیری بر شرکت‌های هواپیمایی در جهان بود.

الن جویس مدیر عامل کانتاس اعلام کرد همه گیری از زمان آغاز، ۱۶ میلیارد دلار استرالیا (۱۰ میلیارد یورو) بر حجم معاملات این شرکت تأثیر گذاشت، هزینه‌ای که تا آخر سال ۲۰۲۱ می‌تواند به ۲۰ میلیارد دلار استرالیا (۱۲ میلیارد یورو) برسد.

وی در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: «این ضررها تأثیر سالی سراسر همراه با بسته بودن مرزهای بین المللی و بیش از ۳۳۰ روز محدودیت پروازهای داخلی بر این شرکت را نشان می‌دهد.»

وی افزود: «شرایط تجاری کاملا شیطانی بود.»

این شرکت تصریح کرد دوره‌های باز بودن مرزها بین ایالت‌های استرالیا در اوایل ۲۰۲۱ برای مدت کوتاهی باعث از سرگیری درآمدها شد، اما بازگشت محدودیت‌ها بر پروازهای داخلی پس از ظهور سویه دلتا ویروس کرونا در سیدنی لغو بیشتر پروازها را به دنبال داشت.

استرالیا که نزدیک به ۴۷ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۹۸۶ مورد مرگ ناشی از آن را به ثبت رساند، با ظهور دوباره ویروس کرونا مواجه شده است که قرنطینه نیمی از مردم را به دنبال داشت.

کانتاس به تازگی اعلام کرد ۲۵۰۰ نفر از کارکنان این شرکت به مرخصی بدون حقوق فرستاده می‌شوند در حالی که هزاران خلبان و عضو خدمه از قبل در سال ۲۰۲۰ به مرخصی بدون حقوق فرستاده یا اخراج شده اند.

این شرکت هواپیمایی به از سرگیری پروازهای بین المللی تا پایان سال امیدوار است و به مقصدهایی با نرخ واکسیناسیون بالا مانند آمریکا، انگلیس یا سنگاپور دل خوش کرده است.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha