۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
رفع مشکل تامین مرغ در کردستان/ مشکل توزیع مرغ در سنندج همچنان باقی است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

رفع مشکل تامین مرغ در کردستان/ مشکل توزیع مرغ در سنندج همچنان باقی است

سنندج- سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از رفع مشکل تامین مرغ در این استان خبر داد و گفت: میزان تولید مرغ بیش از میزان مصرف استان است.

فرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین وضعیت تامین مرغ در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه به دنبال اقدامات صورت گرفته در حال حاضر مشکلی در راستای تامین مرغ در استان کردستان نداریم.

وی ضمن اشاره به رفع مشکل کمبود گوشت مرغ در سراسر استان کردستان، افزود: خوشبختانه کردستان یکی از قطب های اصلی تولید مرغ در کشور به شمار می رود و به همین دلیل در صورت نبود مشکل، ما هیچ کمبودی در راستای تامین آن در استان نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وضعیت کنونی تولید و عرضه مرغ در سطح این استان، بیان کرد: علیرغم تمامی پیگیری های صورت گرفته متاسفانه هم اکنون در حوزه توزیع مرغ در بازار سنندج ما همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ضمن اشاره به برگزاری نشست ها و جلسات مختلف در راستاری رفع مشکلات تامین مرغ در استان کردستان، اظهار کرد: انتظار داریم که اتحادیه و تعاونی های مرغداران استان کردستان برای ساماندهی و تنظیم بازار مرغ استان ورود پیدا کنند تا با بهره برداری از ظرفیت های بخش خصوصی زمینه برای رفع کامل مشکل توزیع مرغ در بازار سنندج فراهم شده تا دیگر شاهد بروز این مشکل در سطح استان نباشیم.

سپری ضمن اشاره به سیاست اصلی دولت در راستای بهره برداری از ظرفیت های بخش خصوصی، یادآور شد: ما به عنو ان بخش دولتی با تمام توان از تعاونی های و تشکل های بخش کشاورزی برای تامین و توزیع محصولات کشاورزی حمایت می کنیم.

رعایت حقوق تولیدکننده مصرف کننده در اولویت
وی با بیان اینکه ما در کنار تامین مرغ مورد نیاز مردم باید نسبت به رعایت حقوق تولید کننده هم توجهی جدی داشته باشیم، عنوان کرد: خط قرمز ما تامین مرغ مورد نیاز استان و جلوگیری از متضرر شدن مرغداران است و در همین راستا باید به این مهم نیز توجهی جدی صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ضمن اشاره به همکاری و تعامل بهتر بین بخش خصوصی و دولتی، عنوان کرد: برگزاری نشست های مستمر ستاد تنظیم بازار مرغ با مشارکت فعال بخش خصوصی طی یک ماه اخیر در اولویت بوده و خوشبختانه در این راستا به نتایج خوبی دست پیدا کرده ایم.

طی یکی دو ماه اخیر نوسانات در بازار مرغ در کردستان به وجود آمده و متاسفانه برای چند روز تهیه این مهم در بازار این استان ممکن نبود و در کنار این مهم نبود نظارت بر میزان قیمت آن باعث اعتراض مردم شده بود.

استان کردستان یکی از قطب های اصلی تولید مرغ در کشور به شمار می رود و آمارهای اعلام شده از سوی سازمان های مسئول نشان می دهد که کردستان دو برابر میزان مصرف خود، مرغ تولید و روانه بازار می کند.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha