۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
پیش‌بینی افزایش قیمت طلا و ارز در آینده
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا و ارز در آینده

لرستان- رادپور، کارشناس اقتصادی گفت: قیمت دلار افزایش می‌یابد و به تبع شاهد افزایش قیمت طلا نیز خواهیم بود.

میثم رادپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بازار طلا در کشور ما وابسته به قیمت دلار و اونس است پس اگر بخواهیم بازار طلا را ارزیابی کنیم باید این دو فاکتور را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت دلار، بازار سکه و طلا نیز رشد می‌کند و بالعکس، افزود: بازار دلار احتمالاً نزولی نخواهد بود و فشارها برای افزایش قیمت، همچنان روی میز است چون به دلیل کسری بودجه به‌نظر نمی‌رسد تورم‌های کوچکی را در این بازار مشاهده کنیم بنابراین این تورم، بازار دلار را نیز تحت تأثیر قرار داده و افزایش قیمت آن را در پی دارد.

کارشناس بازار طلا و سکه عنوان کرد: از طرف دیگر به همان دلایلی که قیمت دلار افزایش می‌یابد، قیمت اونس نیز می‌تواند بالا برود؛ گمان می‌کنم که پتانسیل افزایش قیمت اونس بسیار موجود است چون در همه جای دنیا و به صورت خاص در آمریکا به طور بی‌سابقه‌ای پول پاشی شده و همچنان نیز در حال انجام آن هستند که این هم و به هر ترتیب خود را در قالب تورم نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تورم در ایالات متحده حدود ۵.۴ دهم است که کم و بیش افزایش پیدا کرده و این میزان تورم در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده ولی ما هنوز ندیده‌ایم که آثار این تورم روی قیمت طلا اثر بگذارد ولی گمان می‌کنم که این اتفاق می‌افتد و قیمت اونس طلای جهانی هم رشد می‌کند.

رادپور تصریح کرد: اگر ما فکر کنیم که چشم انداز دلار و اونس طلای جهانی رو به صعود است پس به این معناست که قیمت طلا به ریال نیز در آینده صعودی می‌شود؛ ما نمی‌توانیم به صورت دقیق در مورد چند ماه آینده صحبت کنیم اما آن چیزی که متوجه می‌شویم این است که این بازار در آینده به صورت صعودی حرکت می‌کند تا در نهایت شاهد افزایش قیمت طلا باشیم.

کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد: در مورد اونس طلای جهانی، وضعیت در ایالات متحده به شکلی است که سرمایه‌گذاران را متقاعد می‌کنند تا طلا را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کند و یا سهم طلا را بیشتر کند؛ در بحث دلار نیز وقتی ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، این دولت نمی‌تواند قیمت دلار را کاهش و یا حتی فیکس کند، بنابراین مانند دولت‌های قبل شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم چون چشم‌انداز تورمی ما بسیار جدی است و این میزان مبلغ کسری بودجه خیلی بزرگ است.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha