۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
وزرای پیشنهادی قبل از رأی اعتماد، فهرست اموال و دارایی های خود را به مجلس ارائه دهند
نماینده مردم میانه در مجلس:

وزرای پیشنهادی قبل از رأی اعتماد، فهرست اموال و دارایی های خود را به مجلس ارائه دهند

نماینده مردم میانه در مجلس در تذکری مطرح کرد که وزرای پیشنهادی قبل از رأی اعتماد، فهرست اموال و دارایی های خود را به مجلس ارائه دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمرتضی حسینی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۳ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: کمیسیون ها می توانند درخصوص تحصیلات و دارایی های وزرا و مسئولیت های آنها اظهارنظر کنند و به مجلس گزارش دهند، ولی نباید درباره اینکه وزرای پیشنهادی صلاحیت مسئولیت دارند یا خیر، نظر دهند.

وی ادامه داد: تشخیص این موضوعات و ارزیابی شاخص ها، قبل از هر گونه پیش داوری برعهده نمایندگان است.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم تاکید کرد: موافقان و مخالفان محترم در جهت اثبات دیدگاه هایشان سعی کنند به عقل، استنباط و استدلال خود تکیه کنند و همه موضوعات را به مقام معظم رهبری نسبت ندهند. این کار نه تنها به مصلحت نیست، بلکه با توجه به تبعاتی که ممکن است در آینده در عملکرد برخی وزرا پیش بیاید، جفا به بیانات مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: از وزرای پیشنهادی خواهش می کنم قبل از رأی اعتماد، میزان دارایی، ثروت و فهرست اموال خود را دقیقا به مجلس و نمایندگان اعلام کنند.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده گفت: قبلا در دو نوبت این موضوع را تذکر داده ام، در کمیسیون ها براساس آیین نامه؛ صلاحیت، انطباق مدارک و سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی بررسی می شود، یعنی هر چه در اسناد و برنامه ها آمده با اسناد بالادستی از مراجع ذیربط بررسی می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اظهارنظرها براساس نوشته ها و اسناد است، وقتی رأی به وزیر داده شود یعنی وزیر قابلیت انجام طرحی و برنامه ای که ارائه کرده را دارد و می تواند آن را اجرایی کند و تشخیص آن برعهده مجلس است، تشخیص ارزیابی توانایی مدیریت درست وزرا برعهده مجلس است.

وی ادامه داد: هیچ وقت کمیسیون مبنای ارزیابی نیست و کمیسیون ها، نوشته ها و اسناد را تطبیق می دهند، قطعاً تصمیم با نمایندگان مجلس است و امروز هم ان شالله نمایندگان هستند که صلاحیت کاری وزرای پیشنهادی را تعیین می کنند.

کد خبر: ۱۰۴٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha