۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
سئو کلاه خاکستری چیست؟ مهمترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟ مهمترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری یا همان Gray Hat SEO مجموعه‌ای از استراتژی‌ها است که مابین تکنیک‌های سئو کلاه سفید و سیاه قرار دارند.

به گزارش بازار، از آن جا که موفقیت وبسایت‌ها با استفاده از تکنیک‌های کاملا سفید تا ابد طول خواهد کشید و استفاده از تکنیک‌های سیاه  نیز  ریسک بسیاری دارد، سئو کلاه خاکستری با پرهیز از جریمه‌های موتورهای جستجو و حفظ امنیت وبسایت‌ها  به وجود آمد تا سرعت بهینه سازی وب سایت ها را بالا ببرد.

هرچند که  برای افراد محتاط اجرای تکنیک‌های خاکستری ریسک محسوب می شود، اما در صورت آگاهی و درست اجرا کردن آن ها بدون هیچ مشکلی می توان تاثیرات مثبتی در عملکرد وبسایت ایجاد نمود.

برای آشنایی با تکنیک ها و اجرای صحیح آن ها با ما همراه باشید.

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) چیست؟

سئو چیست؟ سئو کلاه خاکستری چیست؟ سئو کلاه خاکستری یا همان Gray Hat SEO  مجموعه‌ای  از استراتژی‌ها است که مابین تکنیک‌های سئو کلاه سفید و سیاه قرار دارند.

 افرادی بیشتر از این تکنیک ها بهره می برند  که خیلی به قانون پابند نیستند، اما در نظرشان نمی خواهند کار غیر قانونی انجام دهند، ترفندهای  سئو کلاه خاکستری پرخطرتر از تکنیک‌های سئو کلاه سفید و امن‌تر از روش‌های کلاه سیاه می باشند.  

 بر اساس تعریف جان اندروز (John Andrews)، ‌ مشاور خدمات سئو، صلاحیت استفاده  از استراتژی‌های سئو کلاه خاکستری  در موتورهای جستجو نامشخص می باشد، همین موجب اختلاف نظر  درمورد مخالفت یا موافقت آن استراتژی‌ها با قوانین مشخص شده در موتورهای جستجو می باشد .

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

همان طور که گفته شد بهره مندی از سئوی کلاه خاکستری نیازمند دانش برای بکارگیری تکنیک های آن است که در ادامه به آن می پردازیم.

ایجاد کامنت

 می توان با گذاشتن کامنت برای  دیگر سایت ها، سایت خود و بک لینک  دادن به بخش های مختلف سایت به رتبه ی سایت کمک زیادی نمود.

در نظر داشته باشید که امکان جریمه یا اسپم  لینک هایی که در بخش کامنت  می گذارید نیز وجود دارد.

 درست کردن  حساب های شبکه های اجتماعی جعلی

با وجود آن که این کار غیر اخلاقی می باشد، اما به این صورت است که  چند حساب جعلی در شبکه های اجتماعی ایجاد نموده  و سپس با آن ها  اقدام به گرفتن بک لینک از طریق شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، لینکدین و غیره می نمایید.

این کار با کمک شبکه های خودتان نیز امکان پذیر می باشد.

 خرید دامین

با خرید دامین های  منقضی شده یا قیمت پایین که مطالبی در ارتباط  با سایت شما دارد می توانید  کلمات کلیدی سایت خود را در مطالب آن ها پیدا نموده و به سایت خود لینک کنید.

لازم است  که این دامین ها قبلا توسط گوگل جریمه قرار نشده باشند، نوشتن  مطالب کوتاه برای این سایت های جدید و لینک دادن  به سایت خود با کلمات کلیدی مرتبط نیز امکان پذیر است.

طراحی مجدد سایت

با طراحی مجدد سایتی که چند سال از راه اندازی آن می گذرد کدها و دستورات تغییر پیدا کرده و گوگل با تازه شناختن آن برایش ارژش جدیدی قائل می شود.

هر کسی از پس نکات ریز آن بر نمی آید، اما به هرحال یک تکنیک سئو سایت کلاه خاکستری محسوب می گردد.

ایجاد کامنت

 می توان با گذاشتن کامنت برای  دیگر سایت ها، سایت خود و بک لینک  دادن به بخش های مختلف سایت به رتبه ی سایت کمک زیادی نمود.

در نظر داشته باشید که امکان جریمه یا اسپم  لینک هایی که در بخش کامنت  می گذارید نیز وجود دارد.

  بک لینک دادن به سایت خود

خرید بک لینک به هییچ وجه مورد تایید گوگل نیست،  اما برخی از افراد با صاحب سایت های دیگر به تبادل لینکی می پردازند.

روش های  این تبادل نیز گوناگون می باشد مانند معرفی یکدیگر در پست ها.

 استفاده از تکنیک بک لینک نیازمند دانش بوده و بسیار حائز اهمیت است، زیرا استفاده ی نادرست از آن سایت را دچار مشکل خواهد کرد.

سیستم گوگل بسیار باهوش بوده و نمی توان با بک لینک از طریق مطالب محتوا آن را به سادگی فریب داد.

قراردادن لینک در ایمیل سایت های خبری

قراردادن لینک در ایمیل سایت های خبری مانند روش  بک لینک  می باشد تنها تفاوت آن این است که شما مبلغی را به صاحبان سایت ها می پردازید تا  لینکتان در خبرنامه آن ها به عنوان یک خبر قرارداده شود.

فراموش نکنید که این تکنیک سئو کلاه خاکستری اگر یک اشتباه در آن صورت پذیرد  تاثیر منفی برای شما به دنبال خواهد داشت.

 البته روش های گوناگونی نیز وجود دارد، به عموان مثال پرداخت  پول به دیگر سایت ها به ازای  قرار دادن لینک ها، فروم ها و دایرکتوری هایی که تنها اجازه بک لینک داده  ودر عوض شما نیز  باید لینک سایتشان را در سایت خودتان بگذارید و غیره.

 کلیک برروی دکمه های شبکه های اجتماعی

 می توان IP های  گوناگون ساخت و به کمک آن روی  مطلب هایی که در شبکه های اجتماعی قرار داده اید  کلیک نمود تا وارد سایت گردد این روش قدیمی هم یک تکنیک سئو کلاه خاکستری به شمار می رود.

 به کارگیری کلمات کلیدی فقط در عنوان

 قرار دادن کلمات کلیدی اصلی در عنوان های اصلی وداخلی  بدون اشاره ای در متن های بلند به منزله ی دور زدن گوگل می باشد فپس بهتر است تنها در متن های کوتاه این روش سئو کلاه خاکستری  را به کار برید.

باید محتوای  شما بر اساس  اصول سئو قرار داده شود وهرگز برای متن های زیر هزار کلمه ریسک نکنید، تاثیر کلمه ی کلیدی در عنوان نباید شما را گول بزند.

 سخن پایانی

لازم به ذکر است تکنیک های سئو کلاه سیاه هم تا جایی که از خط قرمز گوگل عبور  نکند نیز قابل بهره مندی است.

آگاهی از نحوه ی استفاده ی این تکنیک ها بسیار  مهم می باشد  ودر صورتی که آشنایی با آن ها ندارید  باید حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

این تکنیک ها به خودی خود بد نبوده و تنها نیازمند آگاهی هستند، وبسایت‌هایی که از این روش کمک می گیرند  باید نسبت به به‌روزرسانی‌های قوانین موتورهای جستجو آگاه  باشند تا در صورت  هرگونه تغییر در الگوریتم  سریعا ان ها را ارزیابی کرده و بتوانند طبق آن عمل نمایند.

درغیر این صورت، تمام زحمات آن ها برای حفظ ظاهر قانون‌مندشان بر باد رفته و جریمه خواهند شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha