۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
اجرای طرح ضربتی نظارت بر بازار مرغ

اجرای طرح ضربتی نظارت بر بازار مرغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای طرح ضربتی نظارت بر بازار مرغ خبر داد.

به گزارش بازار، حشمت الله عسگری در جلسه ستاد ساماندهی توزیع گوشت مرغ با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در توزیع نهاده‌ها و شیوه نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان اظهار داشت: متاسفانه نبود نظارت سیستماتیک و مستمر باعث شده است دلالان بر بازار مرغ سایه اندازند و سبب اخلال در قیمت‌ها شوند.

وی با تاکید بر اصلاح روش‌ها و فرایندهای نظارت افزود: در نظام نظارتی فاقد سیستم کارآمد هستیم و نبود بانک اطلاعاتی قوی و به روز نقش نظارتی دستگاه‌های مرتبط را کم رنگ کرده است.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اجرای طرح ضربتی برای نظارت بر بازار مرغ عنوان کرد: کمیته‌ای متشکل از جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی تشکیل شود تا دقت و سرعت نظارت‌ها را بالا ببرند.

عسگری در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از رانت خواری در فرایند بازار مرغ باید دایره مباشران توزیع محدود و ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مباشران معتمد که توسط سازمان صمت انتخاب می‌شوند ضروری است و مرغ مورد نیاز بایستی از طریق میادین هدف به این توزیع کنندگان تحویل داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تامین مرغ مورد نیاز استان پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر حدود ۸ درصد مرغ موردنیاز مردم استان در داخل استان تامین می‌شود و با اقدامات انجام شده و وجود زمین و آب مورد نیاز برنامه ریزی برای تامین ۱۵ میلیون قطعه مرغ و افزایش سهم استان به حدود ۲۰ درصد فراهم است.

معاون اقتصادی استاندار تهران در پایان با اشاره به ضرورت تقویت کمیته نظارتی پایش ثبت کشتار در کشتارگاه‌های استان در سامانه جامع تجارت؛ نظارت بیشتر و جلوگیری از رانت خواری را ضروری دانست.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha