۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
آکورا NSX الکتریکی به بازار می‌آید
خودرو الکتریکی ژاپنی با پلت فرم آمریکایی

آکورا NSX الکتریکی به بازار می‌آید

معاون مدیرعامل آکورا به تازگی اعلام کرده است که نسل سوم آکورا را تا سال ۲۰۲۴ با پلت فرم الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: آکورا برند اسپرت و زیر مجموعه هوندا محصول مشهوری به نام NSX دارد. این خودرو تاکنون با دو نسل به بازار آمده و به زودی نسل دوم آن از خط تولید خارج خواهد شد. در این خصوص جان ایکدا معاون مدیرعامل این شرکت خودروساز می‌گوید، با حذف نسل دوم NSX از خط تولید، این به معنای پایان برای عرضه این خودرو نیست.

ایکیدا در خصوص این که نسل سوم NSX چگونه خودروی خواهد بود، اشاره مستقیمی نداشته است. اما در گفته‌های خود به استفاده از موتور احتراق داخلی در دو نسل اشاره داشته است. این به معنای تولید مدل الکتریکی NSX برای نسل سوم است.

ایکیدا بیان کرد که نسل دوم NSX هیچ گونه سودی برای آکورا در بر نداشت، هرچند این مدل اعتبار برند آکورا را افزایش داده است. بنابراین آکورا تلاش دارد که محصولی را تولید کند که علاوه بر الکتریکی بودن، برای سرنشینان نیز مهیج باشد.

ایکیدا جزئیات دیگری از نسل سوم NSX ارائه نکرد، زمان عرضه این خودرو هنوز اعلام نشده اما در گذشته نه چندان دور تیزری از کانسپت جدید NSX منتشر شد که احتمال می‌رود، نسل سوم این کانسپت باشد. آکورا پس از ۱۰ سال نسل دوم NSX را مجدد در سال ۲۰۱۶ به خط تولید و بازار بازگرداند.

به نظر می‌رسد که آکورا به دنبال احیا برند NSX با کانسپت پیشرفته خود در سال ۲۰۰۷ است، شایعاتی مبنی بر تولید خودروی شگفت انگیز و الکتریکی توسط این برند ژاپنی به گوش می‌رسد. خودرو مسابقه‌ای هوندا برای رقابت سوپر جی تی به بازار عرضه کرده بود.

آکورا در ترکیب فعلی خود خودرو برقی ندارد شاید این راه حلی برای دست یابی این به برند به محصول الکتریکی باشد. احتمالا این محصول جدید تا سال ۲۰۲۴ با پلت فرم الکتریکی متعلق به جنرال موتورز به بازار خواهد آمد.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha