۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
ضرورت تشکیل واحدی مجزا برای امور مالیاتی درآمدهای فضای مجازی
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد؛

ضرورت تشکیل واحدی مجزا برای امور مالیاتی درآمدهای فضای مجازی

اصفهان- مهدلو، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: لازم است واحدی مجزا برای امور مالیاتی درآمدهای فضای مجازی در اصفهان با کسب مجوزهای لازم تشکیل شود.

بهروز مهدلو در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه به استناد مصوبه ستاد ملی کرونا، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تا پایان مردادماه تمدید شده بود، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی‌های اخیر، این مهلت تا یک ماه دیگر تمدید شده و روز یکشنبه هفتم شهریور ماه، آخرین مهلت برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خواهد بود.

وی افزود: این مطلب قابل تاکید است که تنها اگر فعالان اقتصادی اصفهان اظهارنامه مالیاتی خود را تا روز یکشنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۰، به صورت الکترونیکی ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند، مشمول مشوق‌های قانونی نرخ صفر و دیگر تسهیلات خواهند شد.

فرارهای مالیاتی و پنهان کاری در اظهارنامه‌ها را با جدیت زیرنظر داریم
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: مؤدیان مالیاتی، در صورت پرداخت نکردن مالیات و یا مورد تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جریمه قانونی خواهند شد.

وی اضافه کرد: از سال‌های گذشته تاکنون فرارهای مالیاتی و پنهان کاری در اظهارنامه ها را با جدیت زیرنظر داریم و با افراد حقیقی و حقوقی که به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار کنند طبق قوانین برخورد خواهیم کرد.

حمایت از بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی در استان اصفهان
وی با اشاره به درنظر گرفتن بسته حمایتی از تولیدکنندگان، ابراز داشت: بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی در استان اصفهان وجود دارد که خود را ملزم به حمایت از آنها می‌دانیم.

مهدلو در ارتباط با مالیات بر درآمدهای کسب و کار فضای مجازی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و  گفت:  به این نوع درآمدها نیز مطابق قانون مالیات تعلق می‌گیرد و فردی که از طریق فضای مجازی به کسب درآمد مشغول است مکلف به تشکیل پرونده مالیاتی است.

وی با اشاره به اینکه به یقین سایت‌های دارای مجوز از دستگاه های ذی ربط پرونده مالیاتی دارند، گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه برای  سایت‌ها و کانال‌های با درآمد زیاد تصویب اما آیین‌نامه‌ای برای برخورد با عدم پرداخت این نوع مالیات هنوز ابلاغ نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل واحدی مجزا برای امور مالیاتی درآمدهای فضای مجازی تاکید کرد: در حال حاضر واحدی مجزا برای امور مالیاتی این گروه در اصفهان وجود ندارد و امیدواریم با تشکیل این واحد در آینده کسب درآمدهای مالیاتی از این طریق نیز محقق شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha