۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
وزارت کار جای تئوری پردازی نیست
نماینده مردم تهران در مجلس:

وزارت کار جای تئوری پردازی نیست

نماینده مردم تهران در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: کار در کمیته امداد با وزارت تعاون متفاوت است و عبدالملکی اشراف لازم به این وزارتخانه را ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (دوشنبه، یک شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آشنایی بنده با وی از زمان گذشته وجود دارد، گفت: رئیس جمهور می داند مخالفت ما از سر دلسوزی است لذا ضمن تکریم وی و سرداران راهبردی و همچنین جوانان انقلابی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی شده اند، از صحبت های وزیر پیشنهادی کار قانع نشده ام.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: عبدالملکی اشرافی به مسائل وزارت تعاون به عنوان وزارتخانه ای که مخلوط از چند سازمان است ندارد.

وی افزود: وزارت تعاون جای تئوری پردازی نیست و آقای رئیسی نیز در صحبت های خود گفته اند که برخی وزرای پیشنهادی را نمی شناسند و از فیلتر کارگروه عبور کرده اند. همچنین برخی از این وزرای پیشنهادی قرار بود شب قبل تصدی یک وزارتخانه را داشته باشند اما صبح به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه دیگری معرفی شدند.

روح الامینی در ادامه با بیان اینکه کار در کمیته امداد با وزارت تعاون متفاوت است، اظهار داشت: انتخاب وزرا با رئیس جمهور نیست بلکه پیشنهاد با وی است و انتخاب وزرا برعهده مجلس است و طبق قانون اساسی وزیر یا رئیس جهمور باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد نه معاون اول رئیس جمهور.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه عبدالملکی اشراف و پختگی لازم را در پاسخ به سوال های بنده نداشت، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد صنعت دارو در شستا و تامین اجتماعی تامین می شود و وقتی از وی درباره یک سال و نیم گذشته و یک سال و نیم آینده می پرسم پاسخ درستی ندارد که این موضوع درباره پتروشیمی و سیمان نیز صدق می کند.

روح الامینی در پایان تصریح کرد: اخیرا رئیس شستا برکنار شد و گفت رانت ۷ هزار میلیارد تومانی در شستا را حذف کرده است که عبدالملکی درباره آن می گوید بنده به پشتوانه رئیس جمهور این امکان را نمی دهم؛ این در حالی است که شما به عنوان بازوی رئیس جمهور باید امور را پیگیری کنید.

کد خبر: ۱۰۴٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha