۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
بانک های دولتی و خصوصی پای کار مقابله با کرونا
رییس ستاد مقابله با کرونای تهران تاکید کرد

بانک های دولتی و خصوصی پای کار مقابله با کرونا

دومین نشست ویژه ستاد مقابله با کرونای تهران با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در راستای مقابله با بیماری کرونا برگزار شد.

به گزارش بازار، رییس ستاد مقابله با کرونای تهران در این نشست گفت: با کمک ستاد و کارشناسان بانکی، باید شیوه‌های بهداشتی برای کارکنان بانک‌ها مورد بازنگری و بررسی مجدد قرار بگیرد.

علیرضا زالی افزود: خوشبختانه بر اساس سند ملی واکسیناسیون، حدود ۲۴۰ هزار کارمند بانک در کشور و ۶۸ هزار نفر در تهران مرحله اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کارمندان بانک‌ها از عید غدیر آغاز شد گفت: خوشبختانه کمتر از یک هفته کار واکسیناسیون آن‌ها انجام شد و مرحله دوم هم به زودی انجام خواهد شد.

زالی افزود: با توجه به شرایط موجود و موج پنجم کرونا نیاز است که بانک‌ها باتوجه مسؤولیت اجتماعی که دارند برای مقابله با این بیماری کمک کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: بانک‌ها کمک کنند تا بیماریابی و انجام آزمایش‌های تشخیصی برای گروه‌هایی که از نظر همه گیری در الویت بالاتری قرار دارند به رایگان انجام شود.

زالی افزود: انجام آزمایش رایگان فرآیند بیمار یابی را متقن‌تر می‌کند، زیرا در چنین شرایط اقتصادی تأمین هزینه آزمایش‌های تشخیصی برای برخی از سرپرست خانوارها دشوار است.

وی با تشکر از بانک‌ها درخصوص کمک برای تأمین تجهیزات بیمارستانی و حفاظت فردی کارکنان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گفت: تأمین وسایل بهداشتی برای افراد کم برخوردار هم موضوعی است که باید بانک‌ها به آن توجه کنند و بسته‌های بهداشتی را در قالب کمک‌های مؤمنانه تهیه تا در بین افراد شناسایی شده توزیع شود.

زالی به ناتمام ماندن عملیات عمرانی برخی مراکز درمانی در تهران اشاره و عنوان کرد: برخی طرح‌ها تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که بانک‌ها می‌توانند با تأمین نقدینگی و مشارکت در اتمام این طرح ها، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهیم.

رییس ستاد مقابله با کرونای تهران افزود: بانک‌های دولتی و خصوصی می‌توانند تسهیلات ویژه‌ای را برای مدافعان سلامت اختصاص دهند.

در این نشست مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی درباره کمک‌های خود برای مقابله با بیماری کرونا و موضوع‌های مطرح شده صحبت کردند.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha