برنامه‌های عملیاتی برای ایجاد امنیت غذایی و توسعه بازارهای صادراتی
در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق تهران بررسی شد؛

برنامه‌های عملیاتی برای ایجاد امنیت غذایی و توسعه بازارهای صادراتی

فعالان اقتصادی و اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران طی نشستی، به بررسی برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این کمیسیون در دوره دوم فعالیت‌های خود پرداختند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران برنامه‌های راهبردی این کمیسیون در دوره دوم فعالیت، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. طبق این برنامه که اشرف مرتضایی کارشناس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران به تشریح آن پرداخت، ارتقای امنیت غذایی جامعه، توسعه پایدار کشاورزی کشور و حفظ منابع طبیعی، تسهیل کسب‌وکارهای حوزه کشاورزی و صنایع غذایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری، همچنین تبیین جایگاه بخش‌خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها و توانمندسازی فعالان حوزه کشاورزی و صنایع غذایی جزو ماموریت‌های این دوره کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران قرار گرفته است.

در برنامه‌های کمیسیون کشاورزی همچنین بررسی قوانین نظارت بر حوزه غذا و بررسی خلاهای قانون خرید تضمینی در دستورکار قرار گرفته است. این در حالی است که این کمیسیون به دنبال آن است تا در دوره دو ساله پیش‌رو از فعالیت‌های خود، به نقد سیاست‌های امنیت غذایی، مداخلات دولت در تنظیم بازار و جایگاه بخش‌خصوصی در این بخش، بررسی موانع و مشکلات قیمت‌گذاری مواد غذایی و نیز ارزیابی سیاست‌های حفاظت از خاک در بخش کشاورزی، بپردازد.

از دیگر محورهای برنامه پیشنهادی کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، بررسی وضعیت نهاده‌های کشاورزی و همچنین بررسی تجارت محصولات کشاورزی و غذایی است، حال آنکه نقد کشاورزی قراردادی و بررسی بازار محصولات کشاورزی و غذایی کشورهای منتخب با مشارکت اتاق‌های بازرگانی مشترک و کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران از دیگر ماموریت‌های این دوره پیش‌بینی شده است.

در ادامه این نشست، دیگر اعضای کمیسیون نیز نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون برنامه و ماموریت‌های کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران در دوره پیش رو را مطرح کردند. در این رابطه، بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و رفع موانع این بخش تاکید شد و برخی از اعضا نیز بر ایجاد کمیته‌های فرعی در کمیسیون برای نقد و بررسی تخصصی مشکلات تاکید کردند. همچنین در این نشست، پیشنهادی مبنی بر راه‌اندازی طرح جامع آمار و داده‌های حوزه تولید محصولات کشاورزی مطرح شد.

کد خبر: ۱۰۳٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha