۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
مصرف بهینه آب نیازمند عزم عمومی است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:

مصرف بهینه آب نیازمند عزم عمومی است

اردبیل - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: باید عزم عمومی برای مدیریت بهینه و پایدار منابع آب ایجاد شده و استمرار یابد.

عباس جنگی مرنی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی آب در ۲۲ مارس (برابر با سوم فروردین)، شعار «آب و تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی» را در نظر گرفته است، اظهار کرد: شعارهای انتخابی سازمان ملل با محوریت رفع چالش‌های جاری و آتی منابع آب انتخاب می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار کرد: شعار «آب و تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی»،  بیش از پیش بر نقش مردم به عنوان محور توسعه همه جانبه در بخش آب تاکید دارد و مسئولیت اجتماعی و همگانی در قبال منابع آب را یادآوری می کند و سعی دارد برای حفظ و صیانت از این منبع خدادادی، تکیه بر اهتمام جمعی مردم را به عنوان یک راهکار اصلی، تبیین و تاکید کند.

جنگی مرنی، صیانت و پاسداری از منابع آب در دسترس و تامین پایدار و مطمئن آب شرب و بهداشت برای مراکز جمعیتی استان در کنار تامین آب برای بخش های مصرف کشاورزی و صنعت سازگار با محیط زیست، خدمات و گردشگری و نیازهای زیست محیطی را رسالت اصلی شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه باید تاثیر تغییرات اقلیمی در برنامه ریزی و مدیریت منابع آب حوضه های آبریز مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد، گفت: این مهم در کنار پیگیری و اقدام مسئولانه متولیان مدیریت منابع آب، همیاری و مشارکت عمومی شهروندان را می طلبد تا با مصرف بهینه آب، پایداری فعالیت ها و برنامه های توسعه استان اردبیل حاصل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار کرد: بدون شک هر اقدام و برنامه ای برای مدیریت منابع آب در حوضه های آبریز با لحاظ شرایط تغییرات اقلیمی، بدون مشارکت و نقش آفرینی موثر مردم به عنوان ذی نفعان اصلی آب، نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

جنگی مرنی با بیان اینکه باید عزم عمومی برای مدیریت بهینه و پایدار منابع آب ایجاد شود و استمرار یابد گفت: انتظار می رود با مشارکت مردم و با ارتقای مسئولیت اجتماعی خود در قبال منابع آب، بتوانیم با حرکت در مسیر فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب، صیانت از منابع آب و پایداری برنامه های توسعه، وظیفه و دین خود را برای نسل حاضر و آیندگان به درستی ایفا کنیم.

کد خبر: ۱۰٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha