۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
برای عملیاتی کردن یک میلیون واحد مسکن در سال راهی جز صنعتی سازی نداریم
عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان کشور:

برای عملیاتی کردن یک میلیون واحد مسکن در سال راهی جز صنعتی سازی نداریم

سلطانی، عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان اظهار کرد: متأسفانه همواره مسکن به عنوان ماوای اصلی بده و بستان های سیاسی مطرح بوده است.

به گزارش بازار، اسفندیار سلطانی ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال با وجود زیرساخت های فعلی را یک شعار دانست و گفت: زیرساخت های اصلی در این زمینه یعنی نیروی حرفه ای کار، مصالح استاندارد و قوانین مدون و عدم تداخل قوانین مسکن برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال در دسترس نیست.

وی با تأکید بر اینکه برای عملیاتی کردن یک میلیون واحد مسکن در سال راهی جر حرکت به سمت صنعتی سازی نداریم، اظهار کرد: متأسفانه همواره مسکن به عنوان ماوای اصلی بده و بستان های سیاسی مطرح بوده است.

عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور با گلایه از بروکراسی حاکم بر کشور در زمینه ساخت و ساز مسکن بیان کرد: نظام مهندسی و شهرداری متری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کند تا صرفاً پروانه صادر کند. پس از صدور مجوز، ۱۱ نهاد مختلف از در یک بروکراسی پیچیده در ساخت مسکن دخیل هستند.

وی ضمن اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در زمینه ساخت مسکن گفت: در همه دنیا ساخت مسکن به ویژه به شکل انبوه به سازندگان صنعتی تحویل داده می شود. به تازگی در کشور معاونت این بخش تحت عنوان شرکت بازآفرینی و توسعه شهری ایجاد شده است.

سلطانی درباره مزیت صنعتی سازی مسکن عنوان کرد: در این زمینه تفاوت میان تولیدکننده واقعی مسکن با دلال مشخص می شود. جز صنعتی سازی هیچ راهی برای ساخت و ساز نداریم زیرا با قوانین مجلس در زمینه مالیات برای خانه های خالی و مالیات بر عایدی، فقط باعث فرار سرمایه به کشورهای دیگر می شود. شخص بنده نیز در حال حاضر ۳۹ واحد مسکن در «تفلیس» پایتخت گرجستان در حال ساخت هستیم زیرا در کمتر از ۴۸ ساعت پروانه آن ارائه شد.

عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان با بیان اینکه در مسکن همه دخیل هستند و در عین حال هیچ‌کس هم پاسخگو نیست، تصریح کرد: ساختارهای مختلف سیاسی و سیاه کاری در مسکن حاکم است و آن چه مغفول مانده است ساخت مسکن های مفید است.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha