۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
۴۰ درصد جامعه هدف استان بوشهر واکسینه شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۴۰ درصد جامعه هدف استان بوشهر واکسینه شدند

بوشهر- کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۴۰ درصد جامعه هدف استان بوشهر در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با گسترش کرونای دلتا در دو ماه اخیر در استان، میزان مبتلایان و بستری و فوت در بیمارستان‌های استان بوشهر رشد چشمگیری داشته و اکنون بیش از ۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.


وی افزود: بیش از ۶۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حدود ۳۵ نفر در وضعیت خطرناک بیماری قرار دارند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مهم‌ترین راهکار مقابله با ویروس است و البته واکسیناسیون عمومی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با شتاب خوبی در دست انجام است.


کشمیری تصریح کرد: در یک هفته اخیر( از ۲۲ تا ۲۹ مرداد)، بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم استان بوشهر واکسینه شدند که ۲۰ هزار نفر دوز اول را دریافت کردند و ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دوز دوم واکسن را در مدت یاد شده دریافت کردند.


وی ابراز داشت: تاکنون بیش از ۳۶۳ هزار دوز واکسن به مردم استان بوشهر تزریق شده که ۲۸۷هزار نفر دوز اول و ۹۶ هزار نفر نیز هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابراز داشت: در مجموع، جامعه هدف واکسیناسیون شامل ۷۷۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر هستند که از این جمعیت، حدود ۴۰ درصد افراد واکسینه شده‌اند و روند واکسیناسیون با شتاب و کیفیت خوبی در حال اجراست.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha