۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
موتورسیکلت هوندا آماده آفرود نوردی می‌شود| NC۷۵۰X بی رقیب در جاده
«بازار» بررسی کرد

موتورسیکلت هوندا آماده آفرود نوردی می‌شود| NC۷۵۰X بی رقیب در جاده

هوندا NC۷۵۰X  با داشتن یک پیشرانه دو سیلندر به قدرت ۵۶ اسب‌بخار، مناسب استفاده در آفرود نوردی و تردد شهری است، این موتورسیکلت در کلاس «ادونچربایک» رقبا را به چالش خواهد کشید.

بازار؛ گروه خودرو: موتورسیکلت در کلاس‌ها و سگمنت‌های مختلف توسط سازندگان برای کاربری خاص تولید می‌شود. در یک دهه گذشته یکی از کلاس‌هایی که بیشترین آمار تولید را به خود اختصاص داده بود، ادونچر بایک است. ادونچربایک‌ها به دلیل طراحی خاصی که دارند، بهترین گزینه برای راکبان علاقمند به آفرود و سفرهای درون شهری است. شرکت هوندا یکی از موتورسازانی است که کلاس «ادونچربایک» را توسعه و در سبد محصولات خود مدل‌های فراوانی از آن دارد. مدل NC۷۵۰X یکی از ادونچربایک‌های موفق هوندا به حساب می‌آید. از نظر استایل زمانی که به این ادونچربایک می‌نگریم؛ باتوجه به ارتفاع نسبی و نوع طراحی بدنه این حس که برای آفرود مناسب است را به بیننده خود القا می‌کند.

موتورسیکلت هوندا آماده آفرود نوردی می‌شود| NC۷۵۰X بی رقیب در جاده

NC۷۵۰X یکی از گزینه‌های مناسب برای آفرودنوری برپایه اسپرت سواری است، زیرا پایه طراحی این محصول برای مسیرهای آفرود و در گزینه دوم، تردد شهری است

برخی از راکبان کلاس ادونچر را به دلیل داشتن ارتفاع زیاد سطح زین و بدنه و عدم تعادل به مسیر حرکتی نمی‌پسندند. زیرا پایه طراحی این محصول برای مسیرهای آفرود و در گزینه دوم، تردد شهری است. بنابراین NC۷۵۰X یکی از گزینه‌های مناسب برای آفرودنوری برپایه اسپرت سواری است. نمای جانبی این ادونچربایک با فاصله گل‌گیر عقب با لاستیک و فاصله‌ی گل‌گیر جلو با لاستیک و بدنه با فلاپ‌های پلاستیکی فاقد حجم نشان از کاربردی بودن این موتورسیکلت برای مسیرهای خارج از جاده نیز است.

طراحی ظاهری NC۷۵۰X به واسطه چراغ‌های V شکل و فلاپ‌های طراحی شده و زاویه نسبتا کم پوزه، اسپرت به نظر می‌رسد. در نمای عقب نیز طراحی چراغ‌ها به شکل مثلت با فلاپ‌های نه چندان حجیم جذاب است. مهندسان هوندا برای افزایش آسایش و راحتی سرنشینان، ارگونومی بیشتری برای قطعات NC۷۵۰X در نظر گرفته است. مهندسان هوندا از متریال با کیفیت برای تولید زین استفاده کردند، زیرا طراحی زین به شکل یو است و در سطح پایین‌تر از باک قرار گرفته است. این مساله سبب می‌شود در زمان حرکت در مسیرهای ناهموار، راکب بیشترین تسلط را به سطح جاده داشته باشد. بر این اساس زاویه قرارگیری راکب نسبت به فرمان ۲۷درجه‌ی است؛ این به معنای بهترین حالت ارگونومی این موتورسیکلت است.

موتورسیکلت هوندا آماده آفرود نوردی می‌شود| NC۷۵۰X بی رقیب در جاده

NC۷۵۰X مجهز به موتور دوسیلندر موازی با قرارگیری۵۵ درجه‌ی به حجم ۷۴۵سی‌سی با سیستم خنک‌کاری آب و هوا است که حداکثر ۵۶اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۶۹نیوتون‌متر گشتاور را به ارمغان می‌آورد

همچنین ارتفاع زین NC۷۵۰X ۸۳۰ میلی‌متر است که این ارتفاع برای آیرودینامیک بهتر و همچنین بهبود پرفورمنس است. سازه بدنه از جنس آلومینیوم با فولاد سبک وزن است که مجموع وزن را در نسخه دنده دستی به ۲۱۴ کیلوگرم با احتساب باک پر از سوخت و تجهیزات استاندارد و در نسخه گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به ۲۲۳ کیلوگرم می‌رساند. آنچه این ادونچربایک جذاب هوندا را متمایز می‌کند، پیشرانه کم حجم اما پرتوان آن است. هوندا در زمینه ساخت پیشرانه‌ها شهرت جهانی دارد. موتور دوسیلندر موازی با قرارگیری۵۵ درجه‌ی به حجم ۷۴۵سی‌سی با سیستم خنک‌کاری آب و هوا، تنفس طبیعی نیروی لازم برای حرکت این ادونچربایک را فراهم می‌آورد.

موتورسیکلت هوندا آماده آفرود نوردی می‌شود| NC۷۵۰X بی رقیب در جاده

 باتوجه به پارامترهای مانند نسبت کورس پیستون ۷۷میلی‌متر در قطرپیستون ۸۰میلی‌متر، نسبت تراکم ۱۰.۷ به یک و طراحی چهارسوپاپ به ازای هرسیلندر و پاشش سوخت انژکتوری می‌تواند قدرت و گشتاور بالایی را تولید کند. بنابراین حداکثر ۵۶اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۶۹نیوتون‌متر گشتاور را به ارمغان می‌آورد. برای این پیشرانه باک ۱۴ لیتری تعبیه شده تا بتواند سوخت کافی به سیلندرها را تامین کند. هوندا مدل NC۷۵۰X  را که همانطور اشاره شد، در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌کند. در نمونه دستی گیربکس ۶سرعته دنده ثابت با فواصل بسیار کوتاه تعبیه شده تا با واسطه زنجیر نسل جدید با اورینگ‌های از جنس فولاد سبک وزن قدرت را به چرخ عقب منتقل می‌کند. از سوی دیگر در نمونه اتوماتیک گیربکس ۶سرعته دوکلاچه DCT قدرت را به کمک همان نوع زنجیر به چرخ عقب می‌رساند. سیستم تعلیق در محور جلو دو دامپر هیدرولیکی قابل تنظیم و در محور عقب دامپر هیدروپنوماتیکی با ساختار مونوشوک است.

موتورسیکلت هوندا آماده آفرود نوردی می‌شود| NC۷۵۰X بی رقیب در جاده

هوندا برای پایداری و افزایش ایمنی NC۷۵۰X از لاستیک‌های به سایز ۷۰/۱۲۰ با رینگ ۱۷ اینچی در جلو و ۶۰/۱۶۰ با رینگ ۱۷ اینچی در عقب استفاده کرده است. این موضوع سبب می‌شود که سواری نرم و باکیفیتی را به راکب این موتورسیکلت تجربه کنند. از سوی دیگر سیستم ترمز در جلو تک دیسک خنک‌شونده سوراخ‌دار به قطر ۳۲۰میلی‌متر و در محور عقب همین ساختار با دیسک ۲۴۰میلی‌متر است. در هر دو نسخه اتوماتیک و دستی سیستم ترمز ABS نیز به صورت استاندارد وجود دارد. هوندا با ارائه این محصول نیاز راکبان را برای محصولی مناسب جهت تردد در شهر و مسیرهای ناهموار، آسان کرده است.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha