۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
خریداری محموله‌های سوخت ارسالی به لبنان از سوی تجار شیعه لبنانی

خریداری محموله‌های سوخت ارسالی به لبنان از سوی تجار شیعه لبنانی

‌اقدام ایران و حزب‌الله در تامین سوخت مورد نیاز مردم لبنان از سوی برخی گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی لبنانی که با رفتار خود عامل اصلی بحران‌های شدید اقتصادی در لبنان هستند با واکنش منفی مواجه شده است.

به گزارش بازار، روز گذشته پنجشنبه، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، درباره هرگونه تعرض به آن‌ها شدیدا هشدار داد.

بلافاصله پس از طرح این خبر از سوی دبیرکل حزب‌الله برخی افراد، رسانه‌ها و شبکه‌های معاند داخلی و خارجی با هدف تشویش اذهان عمومی داخل کشور نسبت به این موضوع، اقدام به شبهه‌افکنی پیرامون چگونگی پرداخت هزینه محموله‌های مذکور کردند.

این در حالی است که بنابر اخبار رسیده به «نورنیوز»، محموله‌های ایرانی سوخت که سیدحسن نصرالله بدان اشاره کرد، تماما از سوی گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده و از لحظه بارگیری به عنوان مایملک آن‌ها محسوب می‌شود.

علاوه بر شبهه‌افکنی‌های صورت گرفته در این خصوص، سخنرانی نصرالله از همان دقایق ابتدایی ابعاد گسترده‌تری نیز پیدا کرد و مجموعه جبهه سیاسی-رسانه‌ای ضد مقاومت در داخل و خارج لبنان به اشکال مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند.

البته واکنش منفی علیه اقدام ایران و حزب‌الله در تامین سوخت مورد نیاز مردم لبنان از سوی شخصیت‌های سیاسی لبنانی مخالف حزب‌الله مانند «سعد حریری» و «سمیر جعجع» که با رفتار و مواضع خود طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر عامل اصلی بحران‌های شدید اقتصادی و اجتماعی در لبنان هستند با واکنش گسترده کاربران لبنانی مواجه شده است.

از آن سو اما؛ خبرنگاران و رسانه‌های صهیونیستی نیز عصبانی از این عبارت نصرالله که گفت: «کشتی‌های حامل سوخت ایران از زمان ارسال، خاک لبنان قلمداد می‌شوند»، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی از خود نشان داده و این اقدام حزب‌الله را شکستی دیگر برای اسرائیل و گسترش ابعاد معادله پاسخ‌گویی و بازدارندگی از سوی سیدحسن نصرالله عنوان کرده‌اند.

به هر تقدیر؛ آنچه واضح و مشخص است اینکه؛ اقدام مقتدرانه ایران و حزب‌الله در شکستن محاصره اقتصادی مردم لبنان از سوی محور غربی-عبری-عربی که با همدستی عناصر خائن داخل لبنان فشار بر مردم این کشور را از حد گذرانده بود، موجی از عصبانیت را بین دشمنان داخلی و خارجی محور مقاومت ایجاد کرده که تلاش می‌کنند با شبهه‌افکنی و تحریف واقعیت، موضوع را وارونه نشان دهند.

کد خبر: ۱۰۳٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha