۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کاهش تردد ۳۰ درصدی در ۹ استان مسافرپذیر

کاهش تردد ۳۰ درصدی در ۹ استان مسافرپذیر

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور از کاهش بیش از ۳۰ درصدی تردد بین استانی در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی و شمالی، قزوین، قم، کرمانشاه، تهران و البرز خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی مخبر، افزود: بر اساس آمار دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های کشور، روز گذشته یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۲۴۵ تردد بین استانی در سراسر کشور صورت گرفت که در مقایسه با آمار متوسط مرداد ماه یک درصد افزایش و در مقایسه با آمار مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از روز ۲۳ مرداد که ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ترددی را اعلام کرد، شاهد تخلیه ۷۹ هزار خودرو از استان‌های تهران و البرز بودیم که این پلاک‌ها مشمول جریمه و اعمال مقررات از سوی راهنمایی و رانندگی قرار خواهند گرفت.

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: پلیس راه در برخی محورها بصورت فیزیکی نیز اعمال محدودیت و قانون می‌کند که این امر، منجر به ترافیک مقطعی در برخی محورها شده است.

وی گفت: روز گذشته استان مازندران شاهد انباشت ترافیک ۳ هزار و ۷۲۷ خودرو با پلاک غیر بومی بود و هزار و ۶۰۲ خودروی غیر بومی هم وارد استان گیلان شد.

به گفته معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امروز محور چالوس بدلیل عملیات راهداری تا ساعت ۱۷ مسدود است و در محور هراز در محدوده مشا و پلور نیز بدلیل ایجاد گیت نظارتی پلیس، در مقاطعی ترافیک داریم.

وی افزود: در آزادراه قزوین - رشت در محدوده رودبار، در آزادراه کرج - قزوین در محدوده نظرآباد، در آزادراه تهران - ساوه در محدوده پرند، و در محور فیروزکوه - قائم شهر در محدوده گردنه گدوک شاهد ترافیک بدلیل ایجاد گیت نظارتی پلیس هستیم.

به گفته مخبر، روز گذشته در محور تهران - کرج شاهد تردد ۱۳۸ هزار و ۸۰۶ خودرو بودیم که نسبت به متوسط مرداد ماه ۱۱ درصد افزایش داشت و در محور کرج - قزوین نیز ۴۵ هزار و ۷۶۵ خودرو تردد داشتند که ۳۰ درصد افزایش یافت، اما در محور چالوس و هراز به ترتیب ۷۸۰۰ خودرو و ۱۲ هزار و ۳۵۷ خودرو تردد کردند که به ترتیب ۱۱ و ۶ درصد نسبت به متوسط مرداد ماه سال جاری کاهش یافتند.

وی افزود: میزان تردد روز گذشته نسبت به متوسط مرداد ماه در محور فیروزکوه ۱۱ درصد افزایش یافت، اما در محور تهران - ساوه ۵۸ درصد و در محور تهران - قم هم ۵ درصد کاهش یافت.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha