۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کاهش ظرفیت حمل و نقل ریلی از امروز
بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفت؛

کاهش ظرفیت حمل و نقل ریلی از امروز

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت جابجایی مسافران در بخش ریلی از امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ به یک سوم ظرفیت سابق کاهش یافت.

به گزارش بازار، سعید رسولی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص کاهش ظرفیت جابجایی سفرها افزود: در اجرای این مصوبه و از امروز، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ظرفیت جابجایی مسافران بخش ریلی به تدریج به یک سوم میزان قبلی خواهد رسید.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه، راه آهن از امروز اقدامات لازم برای کاهش ظرفیت جابجایی را در دستور کار خود قرار داد، گفت: جلسات متعددی با مدیران شرکت‌های حمل و نقلی برگزار کرده ایم و با برنامه ریزی‌های دقیق، اقدامات لازم برای کاهش ظرفیت جابجایی‌ها را در دستور کار ۵ روز آینده خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه این بخشنامه روز گذشته ابلاغ شد و ما طبق قانون باید آن را به صورت کامل اجرا کنیم، گفت: شرکت راه آهن اقداماتی از جمله کاهش تعداد صندلی و تعداد مسافر حجم جابه جایی را که ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرده انجام خواهد داد.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی اقدامات لازم برای کاهش تا یک سوم ظرفیت را در دستور کار خود قرار داده اند و به تدریج و با هماهنگی لازم این اقدام صورت می‌گیرد.

رسولی درخصوص نحوه استرداد مبلغ بلیت مسافران راه آهن نیز گفت: اگر بلیت قطاری به مرحله استرداد برسد مبلغ بلیت به صورت کامل بازگردانده خواهد شد و شرکت راه آهن هم طبق روال قانونی، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: پیش فروش بلیت‌های شهریور انجام شده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم ظرفیت جابجایی را کاهش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت راه آهن از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره رعایت همه دستور العمل‌های بهداشتی و انجام فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: رعایت کامل قوانین در خصوص ویروس کرونا از جمله ضدعفونی و همچنین رساندن ظرفیت‌های صندلی مسافر به ۵۰ درصد را به صورت کامل انجام داده ایم که این اقدامات توسط راه آهن مورد تشویق و قدردانی توسط وزارت بهداشت و همچنین اتحادیه بین المللی راه آهن قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر با توجه به تشدید ویروس کرونا در همه شهرهای کشور، میزان استقبال مسافران از سفر در ماه‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.

گفتنی است؛ بر اساس دستور قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مجوز تردد بین استانی در بازه زمانی مورد تصویب ستاد ملی ممنوع است و تردد مسافری با ناوگان حمل و نقل عمومی شامل هواپیما، قطار و اتوبوس و خودروهای مسافربری برون شهری، به یک سوم کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha