۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
همدان کم‌ترین نرخ بیکاری فصل بهار را در کشور دارد
استاندار همدان:

همدان کم‌ترین نرخ بیکاری فصل بهار را در کشور دارد

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه همدان کم‌ترین نرخ بیکاری در فصل بهار را در کشور دارد، گفت: توجه به اقتصاد و معیشت و تنظیم بازار از اولویت‌هایی است که تا آخرین لحظات حضور در دولت پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سیدسعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های حوزه کشاورزی استان با تبریک هفته دولت و بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده شده که پیگیری و انجام خواهد شد؛ اظهار کرد: در روزهای پیش رو یادواره شهدا، به ویژه شهدای دولت، با حضور جمعی از مدیران و مسئولان و آحاد مختلف مردم استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره شهید رجایی در استان همدان به منظور تجلیل از خدمتگزاران صادق مردم در هفته دولت برگزار خواهد شد، گفت: در روزهای آینده نشست اختصاصی با اصحاب رسانه به منظور تنویر افکار عمومی برگزار خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه به واسطه ضرورت تلاش مضاعف و فاصله زمانی‌تغییر دولت، یک برنامه ۱۰۰ روزه در نظر گرفته شده تا طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی افتتاح و به بهره‌برداری برسند گفت: از مهرماه سال گذشته تا کنون سه هزار طرح در حوزه‌های مختلف در استان همدان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف طرح‌ها و پروژه‌های قابل و ماندگاری در استان همدان به بهره‌برداری رسیده که تاثیرگذار هستند؛ اظهار کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در همه عرصه‌ها، در شرایط سخت تحریم با حضور در خط مقابله با تحریم‌ها صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی ما را سرپا نگاه داشتند که این اقدام قابل تقدیر و تشکر است.

۲۵ هزار نفر در حوزه مبل و منبت‌کاری در شهرستان ملایر مشغول به کار هستند

شاهرخی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار خیاط در شهر ازندریان مشغول فعالیت هستند؛ گفت: ۲۵ هزار نفر نیز در حوزه مبل و منبت‌کاری در شهرستان ملایر مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه استان همدان کم‌ترین نرخ بیکاری در فصل بهار در کشور را دارد که ریشه در سخت‌کوشی و فعال بودن مردم استان دارد گفت: اولویت استان توجه و تاکید بر سلامت و پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا است که باید با جدیت دنبال شود.

استاندار همدان با بیان اینکه توجه به اقتصاد و معیشت و تنظیم بازار از اولویت‌هایی است که تا آخرین لحظات حضور در دولت پیگیری خواهند شد خواستار توجه به این مهم شد و گفت: همزمان با هفته دولت ۶۰ طرح کشاورزی با اشتغال‌زایی برای ۳۳۸ نفر افتتاح شد.

شاهرخی با بیان اینکه فامنین یکی از سی‌ و یک شهر منتخب در کشور است که پروژه‌های ویژه‌ای برای توسعه آن در نظر گرفته شده است، گفت: از اقدامات موثر در استان همدان توجه به کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه گلخانه‌ها بوده است.

طی سه سال گذشته ایجاد سالی ۷۰ هکتار گلخانه برنامه‌ریزی و اجرا شد

وی افزود: تا پیش از برنامه راهبردی توسعه سه ساله استان همدان میزان کشت گلخانه‌ای استان همدان ۷۰ هکتار بود اما با تدوین این برنامه طی سه سال گذشته سالی ۷۰ هکتار برنامه‌ریزی و ایجاد شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه یکی از شهرستان‌های موفق در زمینه گلخانه‌ها، شهرستان فامنین است؛ تأکید کرد: در ماه‌های آینده شاهد شکل‌گیری شهرک گلخانه ۲۵ هکتاری در این شهرستان خواهیم بود.

در این مراسم در حوزه مدیریت آب و خاک ۳۲ طرح با اعتبار ۱۲۲.۳ میلیارد ریال، در حوزه معاونت تولیدات دامی هفت طرح با اعتبار ۱۱۲ میلیارد ریال، در حوزه معاونت بهبود تولیدات گیاهی ۱۸ طرح با ۷۷۷ میلیارد ریال و در حوزه مدیریت صنایع تبدیلی و کشاورزی سه طرح با اعتبار ۷۷۵ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha