۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
«جهش تولید» راه برون رفت از مشکلات اقتصادی/ کمبود کالای اساسی در آبادان نداریم
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان:

«جهش تولید» راه برون رفت از مشکلات اقتصادی/ کمبود کالای اساسی در آبادان نداریم

آبادان - مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی آبادان «جهش تولید» است و باید زمینه فعالیت واحدهای تولیدی با تمام توان مدنظر قرار گیرد.

حسین عیسی زاده دریس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شد که بر همین پایه و اساس نیز باید برنامه‌ریزی شایسته‌ای انجام شود.

وی تاکید کرد: در شهرستان آبادان باید صنایعی که با رکود مواجه شدند با مشوق‌های بانکی سریعا فعال شوند؛ در این منطقه برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کالاهای اساسی تا حد قابل توجهی تولید شود؛ به عنوان مثال علیرغم اینکه مواد ضدعفونی کننده در بسیاری از نقاط کشور تولید نمی‌شود اما چندین واحد تولیدی در این منطقه فعالیت می‌کنند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان با اشاره به شرایط منطقه آزاد اروند تصریح کرد: به واسطه قوانین مناطق آزاد یک فرصت ویژه مناسب برای صادرات به وجود آمده است و باید در این حوزه بیش از گذشته برنامه‌ریزی شود زیرا صادرات از اهمیت بیشتری نسبت به تولید برخوردار است، چراکه می‌تواند پیشران و کشنده تولید بوده و به تحقق جهش تولید در کشور کمک کند.

عیسی زاده دریس افزود: اینکه مقام معظم رهبری برای چند سال گذشته و امسال شعارهای اقتصادی انتخاب می‌کنند قطعا دغدغه ایشان ایجاد رونق، ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار و همچنین خودباوری بیشتر به تولیدات داخلی است.

وی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی آبادان را «جهش تولید» دانست و گفت: برای جهش تولید، در وهله اول ایجاد زمینه فعالیت واحدهای تولیدی با تمام توان باید مدنظر قرار گیرد که در این بخش نیز، نیازمند ایجاد بسترهایی هستیم که اداره صمت آبادان تمام تلاش خود را در راستای برداشتن مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی انجام خواهد داد.

دبیر ستاد تنظیم بازار آبادان در ادامه سخنان خود با اشاره به کنترل قیمت‌ها در بازارهای این شهر، توضیح داد: هیچگونه کمبودی در زمینه کالاهای اساسی وجود ندارد و مردم با آرامش خرید خود را انجام دهند؛ در خصوص اقلامی همچون میوه و تره بار نیز کمبودی وجود ندارد و در چند نقطه شهر میوه دولتی سیب با قیمت شش هزار و ۴۰۰ تومان و پرتقال با قیمت شش هزار و ۲۰۰ تومان در حال توزیع است.

عیسی زاده دریس اظهار کرد: بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف، بازرسی فرمانداری، تعزیرات حکومتی و اماکن در قالب گشت مشترک از بازار بازرسی می‌کنند و همچنین شماره تماس ۱۲۴ به عنوان پُل ارتباطی مردم و بازرسان به منظور رسیدگی به شکایات شهروندان در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۰٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha