رونمایی از ایر بادز های جدید «اپل» با قابلیت پایش سلامت
«بازار» گزارش می دهد

رونمایی از ایر بادز های جدید «اپل» با قابلیت پایش سلامت

«اپل» از اولین نسل ایربادز های هوشمند خود در حالی رونمایی کرد که دارای قابلیت بررسی فرکانس و عناصر تنفسی هستند تا از این طریق بیماری های پنهان کاربران را شناسایی کنند.

سیران خانعلی زاده؛ بازار:  کمپانی اپل که نام خود را در صدر جدول غول های فناوری با تولید انبوه محصولات چند منظوره  تثبیت کرده است با یک ایر بادز چند قابلیتی در هفته گذشته  طرفداران خود را سورپرایز کرد؛ ایر بادزهای جدید اپل اینبار نتنها لذت شنیدن را برای کاربران دوچندان خواهد نمود بلکه همانند یک پزشک همراه سیستم تنفسی و علائم حیاتی وی را مداوما  بررسی و ارزیابی می کند.

این ایر بادز از سوی موسسه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل طراحی شده است و از مجموعه ای از سنسورهای صوتی و تنفسی بهره گرفته است؛ سیستم پایش تعبیه شده در آن میزان تنفس کاربر را با نظارت بر صدای تنفس و از طریق میکروفن ها پیگیری می کند که اولین قدم در ردیابی بیماری های پنهان و شناسایی نشده خواهد بود. لازم به ذکر است دانشمندان معتقدند که بسیاری از بیماری های پنهان را می توان ار طریق پایش به موقع و مداوم تنفس و سایر علائم حیاتی شناسایی کرد که از آن جمله می توان به بیماری پارکینسون، دیابت و نارسایی کلیوی و همچنین مشکلات قلبی عروقی اشاره کرد.

این ایر بادز از سوی موسسه هوش مصنوعی و یادگیری  ماشین اپل طراحی شده است و از مجموعه ای از سنسورهای صوتی و تنفسی بهره گرفته است؛ سیستم پایش تعبیه شده در آن میزان تنفس کاربر را با نظارت بر صدای تنفس و از طریق میکروفن ها پیگیری می کند که اولین قدم در ردیابی بیماری های پنهان و شناسایی نشده خواهد بود

گفتنی است، این ایر بادز به صدا، نوع آهنگ، ریتم ها و  انواع دم و بازدم ناشی از انقباضات موجود در تنفس گوش می دهد تا از این طریق به مولفه های غیر طبیعی و ریتم های غیر نرمال دست بیابد چرا که  تغییرات ساختار فورمنت ها  از لحاظ زمانی و فرکانسی  ابزار خوبی برای نمایش پویایی سیستم  تنفسی و سیستم تولیدی خواد بود. به طور کلی، در انسان سالم تعداد تنفس در هر دقیقه دوازده بار است که به آن ریتم نرمال تنفسی می‌گویند. افزایش یا کاهش در تعداد تنفس به‌ ترتیب تندنفسی (تاکی‌پنه) و کنددمی (برادی‌پنی) نامیده شده و نشانهٔ هایی از بیماری های پنهان داخلی خواهند بود.

گفتنی است، این ایر بادز کاملا ضد آب و ضد تعریق بوده و از جنس سیلیکونی برخوردار است که پوشیدن آن به طور مداوم و بلند مدت مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد، به راحتی در گوش جای گرفته و احساس راحتی بیشتری به همراه دارند و مهم تر اینکه  در این مدل نیز  از دو میکروفن برای حذف هرگونه نویز استفاده شده است که علاوه بر ارتقاء کیفیت شنیداری پایش کوچکترین و خفیف ترین علائم تنفسی را ممکن می سازند.

این ایر بادز کاملا ضد آب و ضد تعریق بوده و از جنس سیلیکونی برخوردار است که پوشیدن آن به طور مداوم و بلند مدت مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد، به راحتی در گوش جای گرفته و احساس راحتی بیشتری به همراه دارند و مهم تر اینکه  در این مدل نیز  از دو میکروفن برای حذف هرگونه نویز استفاده شده است

تمام مدل‌های ایرپاد تنها با یک تک ضربه اتصال به گوشی آیفون یا اپل واچ  متصل می شوند و با این اتصال می‌توان به راحتی به محتوای صوتی مورد نظر خود گوش داده و  از نوع سلامت فیزیکی نیز اطلاع پیدا کرد. سنسورهای آن به طور خودکار تجربه صوتی سیستم را کنترل کرده و به محض آن که ایرپادها را در گوش قرار گرفته  فعالیت چند منظوره خود را شروع می کند و اطلاعات به گوش هوشمند و یا اپل واچ کاربر ارسال خواهد شد.

این ایربادز که که از مجموعه جدید اپل در راستای تلفیق فناوری با ابزار کلینیکی طراحی شده است، اولین نوع ایر بادز با قابلیت پایش سلامت خواهد بود که به بازار عرضه خواهد شد؛ البته این نخستین  بار نیست که محصولات اپل برای استفاده بالقوه در حوزه سلامت طراحی می شوند، پیش از این نیز ساعت های اپل با بهره گیری از سیستم های پایش خواب، ضربان قلب، شتاب سنج داخلی و همچنین  سیستم همراه برای ناتوانان جسمی کاربران خود را شگفت زده کرده بود.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha