۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
تست کرونا در منزل چه مزایایی دارد؟

تست کرونا در منزل چه مزایایی دارد؟

کرونا ویروس بیماری که این روزها تمام دنیا را به خود درگیر کرده و کمتر کشوری در دنیاست که از همه‌گیری آن لطمه ندیده باشد.

بازار؛ گروه صنعت: کرونا ویروس بیماری که این روزها تمام دنیا را به خود درگیر کرده و کمتر کشوری در دنیاست که از همه‌گیری آن لطمه ندیده باشد. این ویروس قدرت انتقال و شیوع فوق‌العاده بالایی دارد و در کمتر از یک ساعت نیز می‌تواند از فرد ناقل بدون علامت به دیگر افراد سالم منتقل شود.

به گزارش ایرنا، نیازی نیست حتما در یک منزل سکونت داشته باشیم یا در مهمانی چند نفره حضور پیدا کنیم امروز در هر محیطی کرونا ویروس در کمین است، چرا که نمی‌توان بدون مدیریت ترافیک انسانی و تجمعات افراد در یک محیط سربسته جلوی انتقال بیماری را گرفت. این معضل تابدان جا بزرگ شده است که ادارات و مراکز با رفت و آمد بالای افراد خود تبدیل به کانون‌های شیوع ویروس شده‌اند.

در ادامه تحلیل بازار افزود تنها راهی که می‌توان امروز برای کوچک کردن زنجیره ویروس کرونا استفاده کرد انجام تست کروناست. با تست کرونا هرچند اگر علامتی هم نداشته باشیم می‌توانیم سریعتر از ابتلا و عدم ابتلا به بیماری مطلع شویم و قرنطینه را آغاز کنیم.

دیگر روشی که حتی متخصصین نیز امروز بر انجام آن تاکید دارند، عدم مراجعه به آزمایشگاه و مراکز درمانیست، تا زمانی که بدون علامت هستید احتیاجی به انجام تست نیست و اگر می‌خواهید از عدم ابتلای خود مطمئن شوید توصیه به انجام تست کرونا در منزل است. امروز مراکز خدمات آزمایشگاهی مثل هوم کا در منزل خدمات انواع تست آنتی بادی کرونا، تست PCR و تست آنتی ژن را ارائه می‌کنند. بنابراین حتی برای تست فوری کرونا نیز توصیه بر این است که افراد از خدمات این مراکز معتبر استفاده کنند.

چرا باید تست کرونا را در منزل انجام دهیم؟
دلیل اینکه نهادهای مربوطه امروز تاکید می‌کنند تا زمانی که ضرورت وجود نداشت به آزمایشگاه‌ها مراجعه نکنید چیست؟ پر واضح است که عفونت و ویروس ناشی از کرونا امروز بیش از هر جایی در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها در حال چرخش و انتقال است و با ورود به این مراکز علاوه بر اینکه باید در صف‌های طولانی و خسته کننده صبر کنید، ریسک ابتلا در این محیط را هم به جان می‌خرید.

بنابراین عاقلانه‌ترین کار این است که تست کرونا را در منزل انجام دهید، در این حالت می‌توانید مطمئن باشید که دقت تست بالاست و نتیجه مثبت یا منفی کاذب نخواهد بود. البته انجام تست کرونا در منزل از خیلی جهات برای افراد به صرفه‌تر خواهد بود و مزایا و فواید بیشتری خواهد داشت.

مزیت تست کرونا در منزل برای بیماران علامت‌دار
بیمارانی که علامت‌دار هستند و یا مشکوک به ابتلا هستند تنها با مراجعه آزمایشگاهی و درمانگاهی موجبات گسترش بیماری را فراهم می‌کنند. اما با تست در منزل و ویزیت همزمان پزشک متخصص بیمار این فرصت را پیدا می‌کند که در محیط امن خانه دوره قرنطینه را پشت سر بگذارد و از عوامل عفونی موجود در بیمارستان‌ها نیز در امان بماند.

مزیت تست کرونا در منزل برای مبتلایان بدون علامت
کسانی که مبتلا هستند و هیچ علامتی ندارند، خطرناک‌ترین گروه درمورد زنجیره شیوع ویروس کرونا معرفی می‌شوند. خوشبختانه این افراد اغلب سیستم ایمنی قوی دارند و کمتر درگیر عوارض بیماری می‌شوند. اما از طرفی آن‌ها به راحتی و بدون اطلاع از ابتلا می‌توانند بسیاری را مبتلا کنند.

پس از اگر علامتی از بیماری کرونا ندارید و یا اینکه مجبورید به دلیل سفر یا علت دیگر تست کرونا انجام دهید، بهتر است روش تست کرونا در منزل را انتخاب کنید. در این صورت دقت تست بالا می رود و حتی اگر بی علامت باشید می‌توانید در منزل استراحت کنید و دوره بیماری را به سلامت پشت سر بگذارید.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه
آنچه که باعث شده ویروس کرونا بیش از دیگر بیماری‌ها و بخصوص ویروس‌ها مورد توجه دنیا قرار بگیرد، سرعت انتقال آن است. بنابراین انجام تست در منزل بهتر است و از طرفی برای شما صرفه‌جویی در وقت و زمان را نیز دنبال دارد. اگر محل زندگی شما به آزمایشگاه‌ها دسترسی راحتی ندارد با انجام تست در منزل در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید.

تمرکز بیشتر تکنسین
معمولا درصد خطا تست کرونا در آزمایشگاه بالاست چرا که تجمع انسانی اجازه خدمات رسانی خوب را نمی‌دهد. اما با انجام تست در منزل می‌توانید مطمئن باشید که فرد انجام دهنده تست کاملا به کار خود وارد است و دقت تشخیص بسیار بالاست.

عدم استرس و تنش بیمار
ممکن است بیمار علامت‌دار باشد یا بستری بنابراین مراجعه به آزمایشگاه و بیمارستان تنها بر تنش و استرس روانی و فیزیکی او می‌افزاید. انجام تست کرونا در منزل این مزیت را دارد که بیمار در کنار خانواده خود حضور دارد و آرامش بیشتری خواهد داشت.

دریافت پاسخ در کمترین زمان ممکن
پاسخ تست کرونا در منزل را می‌توانید بین ۱۶ تا ۲۴ ساعت دریافت کنید از این نظر یک فرصت طلایی را ذخیره می‌کنید و زودتر از ابتلا به بیماری مطلع می‌شوید و در نتیجه زودتر نیز درمان را آغاز می‌کنید.

تست کرونا در منزل چه مزایایی دارد؟

تست آنتی بادی کرونا برای چیست؟
تست آنتی بادی کرونا یکی از روش‌های تشخیصی تایید شده برای شناسایی کروناست. اما این تست زمانی کاربردی خواهد بود که قصد تشخیص آنتی بادی موجود در بدن فرد باشد. در این حالت اگر شما تست آنتی بادی کرونا انجام بدهید و جواب آن مثبت باشد، به این معناست که قبلش به این ویروس درگیر و درمان شده‌اید.

آنتی بادی که بدنتان برای مقابله با ویروس کرونا تولید کرده می‌تواند برای چندین ماه شما را نسبت به این ویروس قوی‌تر کند. اما یادتان باشد که وجود آنتی بادی کرونا در بدن به معنای مصونیت از بیماری نیست.

تست کرونا در منزل چه مزایایی دارد؟

تست فوری کرونا در منزل و محل کار
تست فوری کرونا در منزل و محل کار روشی موثر و جدید است برای کسانی که نیاز فوی به پاسخ تست کرونا دارند. ممکن است برای عبور و مرور با حمل و نقل عمومی یا هوایی نیاز به پاسخ تست کرونا داشته باشید، بنابراین می‌توانید جواب تست را در کمتر از ۲۴ ساعت دریافت کنید.

برای انجام تست کرونا کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ هوم‌کا تماس بگیرید و نوبت تست کرونا رزرو کنید.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha