۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
خاموشی های روز گذشته طبق برنامه بود
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

خاموشی های روز گذشته طبق برنامه بود

رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر علت خاموشی های روز گذشته را طبق برنامه عنوان کرد.

به گزارش بازار، رخشانی مهر افزود: ما خاموشی خارج از برنامه نداریم اما خاموشی روز گذشته مربوط به خارج از سرویس بودن بخشی از نیروگاه های برق آبی کشور به میزان ۱۲۰۰ مگاوات بود.

او ادامه داد: مضاف بر آن، ۳ نیروگاه حرارتی کشور هم دچار خروج اضطراری از سرویس شدند که خوشبختانه تا به این لحظه دو نیروگاه حرارتی به مدار باز گشته اند از این رو در مناطق پراکنده ای حدود ۱۸۰۰ مگاوات خاموشی اعمال شده است روی هم رفته تمام خاموشی ها مطابق جداول انجام می شود و در اغلب اوقات پیامک اطلاع از خاموشی ها برای مردم ارسال می شود.

او با بیان اینکه روز پنجشنبه مصرف برق به ۶۶ هزار و پانصد مگاوات رسید ادامه داد: برخلاف روزهای گذشته، امروز دما متعادل تر بود ولی هنوز مصرف بالای برق در بخش خانگی و تجاری و همین طور رمز ارزها نشان از مصرف نا متعارف برق دارد از مردم تقاضا داریم اگر اطلاعی از نشان های استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارز دارند اطلاع دهند.

رخشانی مهر افزود: پیشین ها نشان می دهد در هفته آینده دمای متعادلی خواهیم داشت و اگر مردم با ما همکاری لازم را بعمل آورند هفته آینده خاموشی نخواهیم داشت اگر همین حالا هر مشترکی یک عدد لامپ را خاموش کند حدود هزار مگاوات نیاز مصرف کاهش پیدا خواهد کرد.

او تصریح کرد: روز گذشته در تهران و خطه شمالی کشور مانند مازندران، غرب مازندران، رشت گلستان و هرمزگان و خوزستان مصرف بالای برق را به نام خود ثبت کردند در حال حاضر هم بغیر از استان های مرکزی کشور در دیگر استان ها، مصرف بالای برق وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha