۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
خراسان شمالی با کمبود سیمان‌سفید مواجه است
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی خراسان شمالی:

خراسان شمالی با کمبود سیمان‌سفید مواجه است

بجنورد- کمالی، رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی مرکز استان خراسان شمالی گفت: متأسفانه فروشندگان مصالح ساختمانی این استان با کمبود سیمان‌سفید مواجه هستند.

مهدی کمالی در گفتگو با بازار، اظهار داشت: در استان خراسان شمالی کارخانه تولید سیمان‌سفید وجود ندارد و سیمان‌سفید استان از مشهد خریداری می‌شود و با توجه به اینکه رابطی از خراسان شمالی در خراسان رضوی وجود ندارد به همین دلیل با کمبود سیمان‌سفید در استان مواجه هستیم.

وی قیمت سیمان‌سفید را دو برابر قیمت سیمان سیاه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از زمان درخواست سیمان‌سفید تا زمان ارسال آن  از خراسان رضوی دو هفته طول می‌کشد از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی درخواست داریم با سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی تعاملی داشته باشند تا عرضه سیمان‌سفید زودتر به استان وارد شود.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی مرکز خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه مصرف سیمان‌سفید کمتر از سیمان سیاه است اگر دو تریلی سیمان‌سفید وارد استان شود تا یک هفته جوابگوی استان است.

کمالی اظهار داشت: اکنون قیمت یک پاکت سیمان سیاه ۵۰ کیلویی ۳۱ هزار تومان و یک پاکت سیمان‌سفید ۵۰ کیلویی ۵۵ هزار تومان است که برخی از فروشندگان مصالح ساختمانی به دلیل اینکه از شهرستان‌های دیگر وارد بجنورد می‌کنند به دلیل هزینه حمل‌ونقل و... قیمت یک پاکت سیمان را تا ۱۲۰ هزار تومان هم عرضه می‌کنند.

وی در خصوص کمبود سیمان در دو هفته گذشته نیز گفت: ورود سیمان به بورس، کاهش تولید به دلیل خاموشی‌های مدت یادشده و تعطیلی بورس به دلیل اعلام ستاد کرونا در تهران موجب شد قیمت سیمان سیاه تا هر پاکت ۵۰ کیلویی تا ۱۰۰ هزار تومان نیز افزایش یابد و اکنون در بازار سیمان سیاه مشکلی وجود ندارد

کد خبر: ۱۰۲٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha