۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
فروش خودروهای چین ۱۱.۹ درصد کاهش یافت
سومین ماه متوالی افت فروش خودرو

فروش خودروهای چین ۱۱.۹ درصد کاهش یافت

فروش خودروهای چین ۱۱.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و به ۱.۸۶ میلیون دستگاه رسیده است.

بازار؛ گروه خودرو: فروش خودروهای چین در ماه جولای برای سومین ماه متوالی کاهش یافت که از جمله دلایل عمده این کاهش فروش می‌توان وقوع سیل در برخی مناطق این کشور، شیوع بیماری کرونا در مناطق دیگر و کمبود جهانی نیمه هادی ها اشاره کرد.

بر اساس داده های انجمن خودروسازان چین (CAAM)، بزرگترین بازار خودرو در جهان با کاهش ۱۱.۹ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱.۸۶ میلیون دستگاه رسیده است. این درحالی است در هفت ماه نخست سال میلادی جاری فروش خودروهای چین ۱۹ درصد افزایش یافته بود. در این راستا انجمن خودروسازان چین اعلام کرده که با افزایش فروش تا پایان سال ۲۰۲۱ باز هم انتظار می رود کمتر از سطح سال قبل باشد، البته انتظار می رود که بازار همچنان به طور کلی سالانه رشد کند.

چن شی هوآ، یکی از مدیران ارشد  انجمن خودروسازان چین، هشدار داده کمبود تراشه جهانی که منجر به کاهش تولید خودروسازان شده، بعید است به زودی در بسیاری از نقاط جهان خود به خود برطرف شود.

هرچند فروش خودرو در چین با کاهش قابل توجهی روبه رو بوده اما باز هم یکی از نقاط روشن در ماه جولای ادامه فروش شدید خودروهای الکتریکی است که بیش از دو برابر داشته است و ۲۷۱ هزار دستگاه خودرو در ماه رسیده است. این فروش نیز شامل خودروهای الکتریکی و هیبریدی می شود. تشویق دولت این کشور به استفاده از خودرو های کم آلاینده تر برای کاهش آلودگی هوا باعث شده است که خودروسازان الکتریکی ظرفیت تولید در چین را افزایش دهند.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha