۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
بازگشت مجدد کارخانجات شهید قندی یزد به بازار تولید/ رفع مشکلات کارگری و بانکی
در جلسه هم‌اندیشی توسعه کارخانه شهید قندی یزد مطرح شد:

بازگشت مجدد کارخانجات شهید قندی یزد به بازار تولید/ رفع مشکلات کارگری و بانکی

یزد- مشکلات بانکی و کارگری شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد که مدتی فعالیت آن قفل شده بود، رفع شده و این شرکت مجدد به بازار تولید طلایی بازگشت.

به گزارش بازار از روابط عمومی شرکت کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کشور در دیدار با مقامات استان یزد و مسئولان کارخانه شهید قندی یزد اظهار کرد: به دلیل اینکه در شرکت شهید قندی یزد در زمان درست خود سرمایه گذاری جدید صورت نگرفت و ملزومات آن تهیه نشد، این شرکت در مقطعی دچار مشکل سرمایه در گردش شد و فعالیت آن تقریبا قفل شد.

امیرحسین نادری گفت: خوشحالیم که با همکاری مسئولان استان توانستیم امید را در دل بیش از ۳۰۰ کارگر شرکت شهید قندی که در صنعت کابل بی بدیل است، دوباره زنده کنیم.

به گفته وی، در ارزیابی صورت گرفته، در گام اول بخشی از موارد تأمین و در مرحله دوم قطعات مورد نیاز خریداری شد و خوشبختانه با اقدامات انجام شده، امیدواریم با سرعت شرکت شهید قندی به دوران طلایی خود برگردد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات کشور گفت: این شرکت در حوزه سرمایه گذاری معادن و صنایع معدنی فعال است و سهامدار عمده شهید قندی، چادرملو، ارفع و سرمد ابرکوه هستند و به دنبال توسعه سرمایه گذاری در این شرکت ها هستیم و از مسئولان استان نیز درخواست داریم که در زمینه ایجاد چرخه جدید و همچنین مجوزهای معدنی همکاری بیشتری را داشته باشند.

استقبال یزد از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پاک
محمدعلی طالبی، استاندار یزد گفت: خوشنامی و برند خوب شهید قندی در حوزه مخابرات باید مورد توجه قرار گیرد و در زمینه ایجاد شهرکی برای صنایع پاک و فناوری‌های نوین سرمایه گذاری اهتمام شود.

وی افزود: اگر در حوزه صنعت استان هرگونه سرمایه‌گذاری جدید صورت گیرد کاملا همراه هستیم و آمادگی خود را اعلام کردیم و انتظار داریم این آمادگی هرچه سریعتر مورد پیگیری قرار گیرد.

طالبی ادامه داد: حتی در استان یزد در حوزه‌های دارای مزیت و اولویت دار همچون صنایع نوین و پاک مجوزهایی بدون نام صادر و هرگونه سرمایه گذاری در صنایع بدون آلایندگی و نو در کمترین زمان ممکن قابلیت آغاز به‌کار را دارد.

استاندار یزد ضمن گلایه از برخی صنایع و معادن استان در زمینه انجام تعهدات اجتماعی گفت: خوشبختانه کارخانه شهید قندی از فوتبال حمایت کرد و همین حمایت تا بخشی حمایت اجتماعی را برای شهید قندی به وجود آورد و درخواست داریم دیگر صنایع و معادن استان در زمینه تعهدات اجتماعی خود اقدامات بیشتری را داشته باشند.

طالبی افزود: هزینه ای که به عنوان مثال برای یک تیم فوتبال و در یک ماه انجام شده به اندازه کل مبلغی است که طی یکسال یکی از شرکت های معدنی در استان یزد داشته و این نشانه آن است که آن گونه که باید مشارکت در طرح های مرتبط با مسئولیت اجتماعی برای صنایع و معادن استان تعریف نشده و انتظار همراهی را داریم.

سیدمسعود عظیمی، معاون اقتصادی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: در مقطعی امیدها در شهید قندی تمام شده بود و با دستور استاندار و فعالیت مدیریت جدید و کمک تیم اقتصادی استان مسائلی همچون مشکلات بانکی و کارگری برطرف و شهید قندی به سرعت بازار خود را تثبیت و روند شکوفایی و بالندگی را طی می کند.

سهامداران شهید قندی در انتظار سود  ۷۰۰ میلیارد تومانی
محمدرضا علمدار، مدیر کل سازمان صمت استان یزد هم گفت: استان یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی و بهشت سرمایه گذاری ایران است و تمام تیم استان جمع شده اند هر گونه حمایتی از سرمایه گذار داشته باشند و همدلی بسیار خوبی بین مسئولان ادارات سه قوه در استان یزد وجود دارد و استان یزد شش سال گذشته مقام اول کشور در معافیت های گمرکی را نیز دارد.

محمد جواد عسکری، مدیر عامل شرکت کابل های شهید قندی یزد نیز اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال گذشته برنامه ریزی این شرکت برای ۲۶۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال بیش از ۴۳۶ میلیارد تومان محقق شد و این شرکت بیش از ۸۳ میلیارد تومان سود را تقدیم سهامداران خود کرد و امیدواریم در سال جاری درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی را به سهامداران خود تقدیم کنیم و قطعا پیگیر هستیم که سرمایه های شرکت در همین استان یزد و برای صنایع جدید و ایجاد چرخه تولید هزینه شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha