۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
۵ روند برتر فناوری در لجستیک جهانی| تاکسیهای بدون سرنشین؛ جالب ترین کاربرد هوش مصنوعی در حمل و نقل
بازار گزارش می دهد؛

۵ روند برتر فناوری در لجستیک جهانی| تاکسیهای بدون سرنشین؛ جالب ترین کاربرد هوش مصنوعی در حمل و نقل

از آن جایی که روند صنعت حمل و نقل در سال ۲۰۲۱ به دلیل ضرورت تحویل محصولات بیشتر در زمان کمتر، اغلب با مرزهای بسته مواجه شد، فناوری های نوین تغییرات شگرفی را در صنعت لجستیک ایجاد کرد.

تهمینه غمخوار؛ بازار : صنعت لجستیک یکی از تاثیرگذارترین بازارها در طول پاندمی کرونا بوده، چرا که افراد به خرید آنلاین محصولات روی آورده اند، در حالی که صنعت خرده فروشی نیاز به ارتقاء و بهبود کیفیت تمام وسایل حمل و نقل کالا دارد.

از این رو، از آن جایی که روند و جریان حمل و نقل در سال ۲۰۲۱ بیشتر به دلیل ضرورت تحویل محصولات بیشتر در زمان کمتر، اغلب با مرزهای بسته مواجه شد، فناوری های نوین تغییراتی را در صنعت لجستیکی در ایجاد کرد که این مسئله روند حرکتی سالهای آتی را هدایت خواهد کرد.

هم اکنون صنعت حمل و نقل دیگر بیشتر با تجارت الکترونیک کار می کند و بازار لجستیک یکی از سریعترین بازارهای در حال رشد در اقتصاد جهان است. بر اساس تجزیه و تحلیلهای ارائه شده، بازار لجستیک تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۲ تریلیون دلار افزایش می یابد. همچنین، در سال آینده ما شاهد رشد مداوم استفاده از هوش مصنوعی (AI) ، یادگیری ماشین و علم داده ها در حمل و نقل خواهیم بود.

همچنین، روندهای صنعت حمل و نقل تأثیر بسزایی در سازگاری خدمات حمل و نقل و تحویل با فناوری های جدید دارد. با رشد مشاغل تجارت الکترونیک، تعداد بیشتری از شرکتها کالاهای خود را از طریق اینترنت به فروش می رسانند که در عوض تقاضا برای حمل و نقل و تحویل کالاهای سفارش داده شده توسط مردم در سراسر جهان را افزایش می دهد. بدیهی است که روشهای قدیمی و سنتی برای حمل و نقل نمی تواند تمام الزامات آنها را برآورده کند.

با رشد مشاغل تجارت الکترونیک، تعداد بیشتری از شرکتها کالاهای خود را از طریق اینترنت به فروش می رسانند که در عوض تقاضا برای حمل و نقل و تحویل کالاهای سفارش داده شده توسط مردم در سراسر جهان را افزایش می دهد

خوشبختانه، آخرین پیشرفتها و نوآوری های دانشمندان در زمینه فناوری های صنعت حمل و نقل، فرصت های جدیدی را برای کلیه خدمات حمل و نقل و تحویل به منظور ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مشتریان ایجاد می کند.

با ما همراه باشید تا با پنج روند فناوری برتر در صنعت حمل و نقل در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید:

روند یک: بلاک چین
بلاک چین در چند سال اخیر یک فناوری رو به رشد است. این امر نه تنها به توسعه بازار بستگی دارد، بلکه اغلب به تأثیرگذارانی که از این فناوری استفاده می کنند و این مسئله که موفقیت استفاده از آن در همه بازارهای جهان در ایمنی و شفافیت است، وابسته است.

به عنوان مثال، فروشنده یا عرضه کننده با پیاده سازی و استفاده از فناوری برای اطمینان از سوابق عملکرد کالاها مورد حمایت قرار می گیرد. از آنجایی که اطلاعات استفاده از تراکنش های بلاک چین واضح و شفاف است، همه مشتریان بعدی اطلاعات قابل اطمینانی را در مورد کامیون ها در اختیار خواهند داشت. همچنین از فناوری بلاک چین برای نظارت بر ظرفیت حمل و نقل نیز استفاده می شود.

این روند در حال حاضر در صنعت حمل و نقل شرکت های هلندی کاربرد موفقی دارد به طوری که به جلوگیری از تقلب در اسناد و سرقت کالا کمک می کند. در حقیقت، هدف اصلی استفاده از بلاک چین در صنعت حمل و نقل پایین ترین زمان و هزینه تحویل است.

این روند فناوری جدید به سازمان های لجستیکی کمک می کند تا عملیات حمل و نقل پیچیده را به نحوی بهینه انجام دهند تا محصولات را از مکانی به مکان دیگر بسیار سریع و ارزان تر ارسال کنند.

بلاک چین به سازمان های لجستیکی کمک می کند تا عملیات حمل و نقل پیچیده را به نحوی بهینه انجام دهند تا محصولات را از مکانی به مکان دیگر بسیار سریع و ارزان تر ارسال کنند

این فناوری از یک شبکه غیر متمرکز استفاده می کند که به همتایان امکان می دهد تمام تراکنش ها را ثبت کنند ، یک سیستم کارآمد و شفاف ایجاد کنند و همچنین دارایی ها را با تمام اسناد و مدارک مورد نیاز بدون نیاز به همکاری با یک مقام متمرکز ردیابی کنند.

از آنجا که همه فرایندهای فناوری بلاک چین نیاز به انجام آنلاین دارند، همه کاربران این فناوری از هر کجا که بخواهند به داده ها دسترسی دارند. با استفاده از فناوری بلاکچین در لجستیک و حمل و نقل ، به همه کاربران مجاز اجازه داده می شود تا فرآیند انتقال محصول از تولید کننده به مصرف کننده را بررسی کرده و مدارک لازم برای تأیید این فرآیند را بارگیری کنند.

روند دوم: تجزیه و تحلیل کلان داده ها
در سال ۲۰۲۱، مشاغل بیشتر از تجزیه و تحلیل کلان داده ها برای تشکیل یک سیستم حمل و نقل جدید استفاده می کنند چرا که همه آمارهای لجستیک برای برنامه ریزی در تحویل های آینده و درک کالاهای مورد نیاز برای بازار ضروری است.

از آن جایی که موضوع مهم در استفاده از فناوری برای ارزیابی، جمع آوری داده ها است، این امر از طریق نرم افزارهای بدیع و درک عمیق اهداف شرکت امکان پذیر شده است. بر همین اساس، تجزیه و تحلیل صنعت حمل و نقل برای برنامه ریزی اقتصاد مرفه مورد نیاز است و در اکثر شرکت های لجستیک در چند سال آینده درخواست می شود.

روند سوم: هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در دهه گذشته بر بخش حمل و نقل تأثیر گذاشته است. استفاده از هوش مصنوعی به بهبود عملکرد عملیات، یافتن مشکلات احتمالی و ارائه پیشنهادات برای اتخاذ تصمیم کمک می کند. فناوری های جدید حمل و نقل در پیاده سازی هوش مصنوعی در طول شیوع کرونا تأثیرگذار بوده است، زیرا بسیاری از افراد حتی در پست های مدیریتی به دورکاری و کار در منزل روی آورده اند.

طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از هوش مصنوعی در خدمات لجستیکی می تواند سود شرکت ها را بیش از ۵۰ درصد در سال افزایش دهد. شرکت های بزرگ سرمایه گذاری خود را در زمینه فناوری های هوش مصنوعی برای صرفه جویی در وقت و زمان در آینده افزایش می دهند. طبق مطالعات انجام شده، انتظار می‌رود که بازار جهانی برای هوش مصنوعی در حمل و نقل تا سال ۲۰۲۳ به ۳.۵ میلیارد دلار برسد.

استفاده از هوش مصنوعی در خدمات لجستیکی می تواند سود شرکت ها را بیش از ۵۰ درصد در سال افزایش دهد

بنابراین، با درک این پتانسیل منحصر به فرد این فناوری، کسب و کارهای بخش حمل و نقل، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی را برای بهبود درآمدزایی و پیشی گرفتن از رقبای خود انجام داده اند. برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در این صنعت عبارتند از وسایل نقلیه خودران که به بخش حمل و نقل ورود کرده‌ اند. کامیون های خودران می توانند در آینده کار رانندگان را راحت کرده و در پیش بینی و تجزیه و تحلیل ترافیک در راههای پرتردد کارآمد باشند.

دیگری مدیریت ترافیک و همچنین پیش بینی تاخیر در پرواز است. یکی از جالب ترین و خلاقانه‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در حمل و نقل، تاکسی‌ های بدون سرنشین است. تاکسی‌های بدون سرنشین می‌توانند یک راهکار مناسب برای حل همه نگرانی‌هایی باشند که برنامه ریزان شهری در تلاشند با آنها مقابله کنند و به مردم کمک می کنند خیلی زودتر به مقصد برسند و زمان رفت و آمد خود را به حداقل برساند.

روند چهارم: خودکار سازی انبارها

روندهای صنعت حمل و نقل در سال ۲۰۲۱ بیشتر بر خودکار سازی نیروی کار دستی متمرکز است. بسیاری از شرکت های لجستیک تقریباً تمام مشکلات خود را در خودکارسازی و استفاده از ربات ها برای انبارهای کارآمد می بینند. هدف از چنین تصمیمی این است که کارهای معمولی ارزان تر و راحت تر برای مشاغل انجام شود. همچنین این فناوری معمولاً برای بهبود نظارت، دریافت و ارسال محصولات در انبار استفاده می شود.

در برخی از شرکت ها، استفاده از ربات ها برای مدیریت حمل و نقل به کاهش زمان معمول آنها برای انجام این کار کمک می کند. در آلمان ، پیک و خدمات پست سریع ، بیش از ۱۰۰ پایگاه تحویل بسته های خودکار ایجاد می کند تا در زمان مرتب سازی دستی صرفه جویی شود.

این فناوری می تواند ادغام موفقیت آمیز فناوری خودکارسازی در انبارها را نشان دهد. در عین حال، این روند برای کل بازار لجستیک ضروری می باشد.

روند پنجم: پایداری از طریق فناوری

روندهای بازار حمل و نقل برای سال ۲۰۲۱ نیز بر اساس روندهای اقتصادی جهان است. بیشتر افراد، شرکتی منطبق و سازگار با محیط زیست را برای کار انتخاب می کنند. این موضوع بدان معناست که شرکتها سرمایه گذاری بیشتری در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش ریسک زیست محیطی انجام خواهند داد. در نتیجه، نوآوری های زیست محیطی بر بازار لجستیک تأثیر می گذارد ,و زنجیره تامین سبز و دیجیتالی شدن،  فناوری لجستیک را پایدار می سازد. مشارکت در مشکلات تغییرات آب و هوایی و کار بر روی توافقنامه پاریس مسئولیت اجتماعی و حمایت از تجارت را مشخص می کند.

بهبود تحرک و بهره وری یک هدف تقریباً مشترک برای همه شرکت های لجستیکی در چند سال گذشته بوده و دستیابی به آن با تصمیمات ابتکاری و رویکرد پیچیده میسر شده است.

آمارهای صنعت حمل و نقل استدلال می کند که سرمایه گذاری ها در زمینه نوآوری افزایش یافته است و مشاغل مرتبط با توزیع کالا برای چالش های منحصر به فردی که ما در زمان همه گیری داریم، به راه حل های لجستیکی جدیدی نیاز دارند.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha