۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۴
فولکس واگن با محصول «تایگو» بازار را متحول کرد
جولان آلمانی‌ها در جاده

فولکس واگن با محصول «تایگو» بازار را متحول کرد

گروه خودروسازی فولکس واگن از محصول جدید خود یعنی تایگو با دو پیشرانه سه سیلندر و چهارسیلندر به ۱.۵ لیتری و با قدرت‌های ۹۵ و ۱۱۰ اسب‌بخار رونمایی کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: سال گذشته گروه خودروسازی فولکس واگن از خودروی سایزکوچک کوپه به نام نیووس برای بازار برزیل، رونمایی کرد. با گذشت یکسال این خودروساز آلمانی به تازگی از نسخه مخصوص بازار اروپا این مدل با نام تایگو رونمایی کرده است. با معرفی این خودرو شکاف خالی بین مدل‌های تی-کراس و تی-راک پر شد.

فولکس واگن با محصول «تایگو» بازار را متحول کرد

 فولکس‌واگن تایگو در مقایسه با برادر برزیلی خود، تغییرات بسیار جزئی را در ظاهر و کابین تجربه کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به گرافیک چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. همچنین حالت یک تکه و پیوندی در نمای عقب برای چراغ‌ها پدید آمده تا نمای زیبایی را ایجاد کند. همچنین در نسخه آر دیزاین شاهد تغییراتی در سپر جلو و عقب و نیز رکاب زیر درهای جانبی هستیم.

فولکس واگن با محصول «تایگو» بازار را متحول کرد

 با وجود چنین طراحی استفاده از رینگ‌های بزرگتر و سر اگزوزهای دوبل نمایی اسپرت‌تر به ظاهر تایگو بخشیده است. از سوی دیگر زاویه ستون C به گونه‌ای است که استایل و فرمت کوپه به این خودرو می‌دهد تا جذابیت آن را دوچندان کند. در داخل کابین نیز تغییراتی صورت گرفته است. این تغییرات تنها به تغییر پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع محدود شده است. زیرا پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع به صورت لمسی است و دیگر خبری از دکمه‌های فیزیکی نخواهد بود.

فولکس واگن با محصول «تایگو» بازار را متحول کرد

همین طراحی سبب شده تا داشبورد خلوت و مدرنی را فراهم آورد. کیفیت قطعات نیز هم در نسخه برزیلی یعنی نیووس هم در نسخه اروپا یعنی تایگو در یک سطح ارزیابی می‌شوند. امکان انتخاب دو رنگ برای تریم داخل و سفارش دکوراتیو پلاستیکی با روکش کروم و نورپردازی LED های نواری برای مشتریان این خودرو فراهم شده است.

 گروه خودروسازی فولکس‌واگن بخش فنی این مدل را به دو نوع پیشرانه محدود کرده است. به عبارت دیگر تایگو مجهزبه دو پیشرانه سه سیلندر و چهارسیلندر است. این دو موتور به ترتیب از حجم موتور یک و ۱.۵ لیتری برخوردار هستند

 گروه خودروسازی فولکس‌واگن بخش فنی این مدل را به دو نوع پیشرانه محدود کرده است. به عبارت دیگر تایگو مجهزبه دو پیشرانه سه سیلندر و چهارسیلندر است. این دو موتور به ترتیب از حجم موتور یک و ۱.۵ لیتری برخوردار هستند. هر دو پیشرانه از سیستم پرخوران توربوشارژ برخورداراند. به عبارت دیگر هر دو قوای محرکه مجهزبه سیستم TSI هستند تا راندمان بالایی را به وجود آورند.

فولکس واگن با محصول «تایگو» بازار را متحول کرد

 بنابراین نسخه یک لیتری شامل دو خروجی قدرت ۹۵ و ۱۱۰ اسب‌بخاری است، در حالی که نسخه قوی‌تر قدرتی برابر ۱۵۰ اسب‌بخار را تولید می‌کند. از طرفی مدل تایگو به گیربکس‌های ۵ و ۶ سرعته دستی تجهیز شده‌اند. اما برای مشتریان اسپرت دوست گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز قابل سفارش است. در حال حاضر اطلاعاتی از زمان و قیمت دقیق تایگو منتشر نشده است. اما کمپانی فولکس‌واگن قصد دارد تا این مدل را در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا به علاوه کشور ترکیه و آفریقا عرضه کند.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha