۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
بنتلی فلاینگ اسپر هیبریدی چه ویژگی‌هایی دارد؟ | رقابت برای کاهش مصرف سوخت
لوکس به سبک انگلیسی

بنتلی فلاینگ اسپر هیبریدی چه ویژگی‌هایی دارد؟ | رقابت برای کاهش مصرف سوخت

بنتلی فلاینگ اسپر هیبریدی به یک پیشرانه شش سیلندر با حجم ۲.۹ لیتر با قدرت ۵۴۴ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که با یک بار سوختگیری قابلیت پیمایش ۷۰۰ کیلومتر را دارد.

بازار؛ گروه خودرو: بنتلی یکی از خودروسازان لوکس انگلیسی است که با شرکت خودروسازی رولزرویس همواره در رقابت است. این خودروساز در سال ۲۰۰۵ محصولی به نام فلاینگ اسپر را معرفی و عرضه بازار کرد. فلاینگ اسپر از سال ۲۰۰۵ تا کنون در دو نسل تولید شده است. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازارهای جهانی عرضه شده است، نسل دوم فلاینگ اسپر با افزایش ابعاد بدنه و زبان طراحی جدید چهره لوکس‌تر و با حجم‌ها عضلانی فراوان به خود گرفنه است. این خودروساز انگلیسی به تازگی نمونه هیبریدی این محصول را نیز روانه و عرضه بازار کرده است.

بنتلی فلاینگ اسپر هیبریدی چه ویژگی‌های دارد؟ |رقابت برای کاهش مصرف سوخت

طراحی لوکس و زیبا
ظاهر خودرو با مشی خط جدید مزین به خطوط تیز و شارپ شده که حجم‌های فراوانی برای آن ایجاد کرده است. این حجم‌ها در کنار رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی چهره جذاب و البته پر قدرت به خودرو داده است. چهره خودرو به واسطه چراغ‌های گرد با گرافیک الماسی و جلوپنجره مستطیل شکل عریض و خطوط تیز روی کاپوت نمای از خودرو اشرافی را به نمایش می‌گذارد. در نمای عقب به لطف زاویه بیشتر ستون C و حجم‌پردازی عقب و چراغ‌های مربع شکل که گرافیک LED به فرم B درون آن طراحی شده و اگزوزهای جدید دوبل در طرفین سپر شیک و زیبا است. هرچند که در نمونه PHEV فلاینگ اسپر کمتر از خطوط کروم برای بدنه استفاده شده و تا حد زیادی از رنگ مشکی پیانویی برای بلک پکیج شدن خودرو استفاده شده تا حس اسپرت بودن به این سدان فول سایز بخشد.

بنتلی فلاینگ اسپر هیبریدی چه ویژگی‌های دارد؟ |رقابت برای کاهش مصرف سوخت

یکی از فاکتورهای مهم خرید در خودرو داشتن کابین لوکس با طراحی به روز است. بنتلی نیز با درک این موضوع اقدام به طراحی و تولید کابینی مزین به چرم آلکانترا و چوب برای فلاینگ اسپر کرده است

طراحی داخل به روز اما لوکس
یکی از فاکتورهای مهم خرید در خودرو داشتن کابین لوکس با طراحی به روز است. بنتلی نیز با درک این موضوع اقدام به طراحی و تولید کابینی مزین به چرم آلکانترا و چوب برای فلاینگ اسپر کرده است. این خودروساز انگلیسی دو نمایشگر به ابعاد ۱۲.۳ و ۱۲ اینچی برای کنسول میانی و پنل داشبورد انتخاب کرده است. این موضوع علاوه بر افزایش حس لوکس بودن برای راننده، اطلاعات مورد نیاز حرکتی را نیز در نزدیک‌ترین قسمت دید برای سرنشینان قرار داده است. المان‌های مانند طراحی دسته دنده منحصربه‌فرد بنتلی و غربیلک فرمان اسپرت با دو پدال شیفتر در پشت آن، رانندگی با این سدان غول‌پیکر هیبریدی لوکس را هیجان انگیز می‌کند. از سوی دیگر زاویه بیشتر ستون A و طراحی LED های نواری کابین با سقف بزرگ سانروف پانوراما فضای کاملا دلنشینی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. از مهم‌ترین آپشن‌های فلاینگ اسپر هیبرید می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم آنالیز ترافیک، کروز کنترل هوشمند، استارت هوشمند خودرو روی گوشی، سیستم پارک هوشمند، سیستم کمکی رانندگی پیشرفته، سیستم تهویه مطبوع سه گانه، سانروف پانورامیک، ۱۰ ایربگ و دو ماساژور به صورت استاندارد و در صورت سفارشی چهار ماساژور اشاره کرد.

بنتلی فلاینگ اسپر هیبریدی چه ویژگی‌های دارد؟ |رقابت برای کاهش مصرف سوخت

فلاینگ اسپر هیبرید یک موتور شش سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم ۲.۹لیتری TSI توربوشارژ پاشش سوخت مستقیم جا خوش کرده است. این موتور بنزینی توربوشارژ با هماهنگی با موتورالکتریکی حداکثر ۵۴۴اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند

موتوری قوی‌تر از همیشه
بنتلی به استفاده از پیشرانه‌های پر حجم و قدرتمند در میان خودروسازان شهرت جهانی دارد. این خودروساز بریتانیایی برای فلاینگ اسپر هیبرید یک موتور شش سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم ۲.۹لیتری TSI توربوشارژ پاشش سوخت مستقیم جا خوش کرده است. این موتور بنزینی توربوشارژ با هماهنگی با موتورالکتریکی حداکثر ۵۴۴اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند. باتری‌های لیتیوم-یونی به ظرفیت ۱۴.۱ وظیفه تامین انرژی الکتریکی این سدان فول سایز لاکچری را برعهده دارد. جالب است بدانید که با یکبار سوخت گیری کامل فلاینگ اسپر حداکثر تا ۷۰۰ کیلومتر مسافت را می‌پیماید. با این حال تنها کافی است که وضعیت رانندگی را روی حالت اسپرت قرار دهید تا در ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابید. حداکثر سرعت فلاینگ اسپر هیبرید به ۲۸۵ کیلومتربرساعت می‌رسد.

هرچند که این خودرو به عنوان محصول لوکس در بازارهای اروپا و جهانی پیشتازی می‌کند، اما قیمت ۱۶۰ هزار پوندی آن سبب عدم تمایل مشتریان به خرید این محصول شده است. محصولی که شاهکار طراحی و مهندسی را در آمیخته تا بتواند نیاز مشتریان را مرتفع کند.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha