۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
انتقاد از واردات دستگاه دامپتراک با توجه به شرایط تولید در داخل
قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو اراک اعلام کرد

انتقاد از واردات دستگاه دامپتراک با توجه به شرایط تولید در داخل

اراک-- قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: سالانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه دامپتراک (ویژه کار معادن ) به کشور وارد می‌شود، در صورتی که امکان تولید آن با کیفیت و قیمت مناسب در هپکو است.

 به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا میقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک، با بیان اینکه روزهای گذشته قرارداد تولید و فروش تعداد قابل توجهی دامپتراک مختلف با چندین شرکت بهره برداری قطعی شده است، اظهار کرد: البته در این ارتباط برخی از واردکنندگان که با انعقاد این قرارداد محصولات داخلی، سود سرشار از واردات خود را در خطر می‌بینند، به عناوین مختلف و شیوه های ناجوانمردانه سعی کردند تا ظرفیت و قابلیت های شرکت هپکو را زیر سوال ببرند تا قراردادها متوقف شود.

 وی ادامه داد: خوشبختانه تمام تلاش و توطئه‌های واردکنندگان؛ که در مقابل ما ایستاده بودند  به نتیجه نرسید و این قراردادها قطعی شد و در فرآیند دریافت پیش پرداخت قرار داریم.

میقانی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ۱۰۰ دستگاه دامپتراک با ۵۰ درصد بومی سازی در این واحد صنعتی وجود دارد، افزود: این واحد تولیدی در گذشته تجربه تولید بیل های مکانیکی سنگین تا ۲۰ را دارد. اما اکنون توانمندی تولید این محصول از ۲۰ تا ۱۲۰ نیز وجود دارد وقرار داد تولید چندین دستگاه از این محصول باشرکت های بهره بردار در سال جاری قطعی شد.

میقانی بیان کرد: معادن زیر زمینی نیاز بسیاری به دامپتراک کوتاه دارد که تولید این محصول تاکنون در کشور سابقه نداشته است اما با اتکا به تولید بولدوزر کوتاه که در زمان جنگ تحمیلی در هپکو تولید می‌شد، تولید آن در هپکو آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ساخت ۵۰ دستگاه گریدر برای سازمان راهداری‌های کشور نیز در هپکو اراک آغاز شده و قطعات مورد نیاز خارجی این محصول نیز تامین شده و در زمان مقرر تحویل بهره‌بردار می‌شود.

قائم‌مقام مدیر عامل شرکت هپکو گفت: انواع تراک معدنی، انواع بیل‌های زنجیری، انواع لودر، بلدوزر، غلطک خاک، غلطک آسفالت، غلطک اتو آسفالت، بیل لاستیکی، بکهولودر، لودر و گریدر از دیگر محصولاتی است که در سبد تولیدی این واحد تولیدی در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است

کد خبر: ۱۰۲٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha