صرف هزینه های کمتر برای دریافت خدمات پزشکی با استارت آپ های بهداشتی

صرف هزینه های کمتر برای دریافت خدمات پزشکی با استارت آپ های بهداشتی

طی سالهای اخیر با ظهور استارت آپ هایی در حوزه صنایع آرایشی و بهداشتی نه تنها فرایند خدمات دهی به بیماران راحت تر شده بلکه متقاضیان میتوانند به انواع خدمات درمانی با کمترین هزینه ها دسترسی داشته باشند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: استارت آپ ها با هدف ایجاد زمینه برای تسهیل کارها و همچنین بالا بردن کارایی ها با سرمایه خلاقیت شروع به کار کرده اند و سال ها است در زمینه های مختلف شاهد ظهور استارت آپ هایی هستیم. یکی از صنایعی که اخیرا استارت آپ ها در آن نفوذ کرده اند صنایع آرایشی و بهداشتی است که توانسته است مخاطبان بسیاری را نیز جلب کند. این در حالی است که خدمات مراقبت های بهداشتی و زیبایی از پرهزینه ترین خدمات محسوب می شود و بنابراین ظهور هر نوع استارت آپی در این حوزه که بتواند هزینه ها را به طریقی کاهش دهد به سرعت مورد توجه مصرف کنندگان قرار می کرد و این خود یکی عامل موثر در موفقیت این دسته از استارت آپ ها محسوب می شود.

در ادامه به معرفی برخی از تازه ترین استارت آپهای فعال در صنعت آرایشی و بهداشتی می پردازیم.

استارت آپ AuvoAir  در واقع پلت فرم شما برای ردیابی، بهبود و درمان سلامت تنفس است

استارت آپ AuvoAir؛ پلتفرم سنج سلامت ریه بیماران
در حالی که اکثر ما تنفس را امری عادی می دانیم  اما از هر ۱۰ نفر ۱ نفر دچار مشکل تنفسی است و افراد بسیاری در پی یافتن راه حل هایی برای اطمینان یافتن از سلامت ریه های خود هستند. استارت آپ AuvoAir  که با بودجه ای بالغ بر ۵ میلیارد دلار در استکهلم سوئد راه اندازی شده است در واقع پلت فرم شما برای ردیابی، بهبود و درمان سلامت تنفس است. در واقع این استارت آپ، دستگاه هایی را برای ردیابی و نظارت بر سلامت تنفسی افراد  اعم از پیر و جوان ارائه می دهد.  این داده ها به طور خودکار به برنامه تلفن همراه کاربر منتقل می شود و به او و پزشک اجازه می دهد تا بر اساس داده های دقیق تصمیمات مربوطه را اتخاذ کرده و مراقبت های پزشکی را ارائه دهند. جالب است بدانید  که این پلت فرم پس از تحقیقات گسترده بیماران و گرفتن نظرات کارشناسی متخصصان ریه و محققان برجسته کشور سوئد طراحی شده است و هدف آن توانمند سازی بیماران و مراقبین در سراسر جهان است.

صرف هزینه های کمتر برای دریافت خدمات پزشکی با استارت آپ های بهداشتی

استارت آپ Neuro Flow پزشک کمک می کند تا با استفاده از یکسری ابزارها از راه دور سلامت رفتاری بیمار خود را ردیابی کند

استارت آپ Neuro Flow؛ ابزاری برای ردیابی سلامت رفتاری بیماران از راه دور توسط روانپزشکان
 استارت آپ Neuro Flow که با صرف بودجه ای معادل ۱۱ میلیون دلار آغاز به کار کرده است در واقع تکنولوژی نرم افزاری برای ارزیابی و مدیریت سلامت روانی افراد به ساده ترین روش ممکن است. در حقیت از طریق این استارت آپ علاوه بر خود بیمار، و روان پزشکان نیز می توانند به وسیله مجموعه ای از ابزارها از راه دور و به صورت یکپارچه سلامت رفتاری بیماران خود را ردیابی کنند. البته با توجه به اینکه  Neuro Flow یک ابزار مراقبت های بهداشتی- روانی محسوب می شود، برای دریافت اشتراک آن، بیمار به نسخه پزشک نیاز دارد و به راحتی در دسترس همگان قرار نمی گیرد.

استارت آپKindbody؛ انقلابی در حوزه پزشکی بانوان باردار
استارت آپ Kindbody که با بودجه ای بالغ بر ۳۱ میلیون دلار راه اندازی شده است در واقع استارت آپی مخصوص بانوان است. به طوری که می توان گفت این استارت آپ یک راه حل مراقبت باروری است. به این معنا که خدماتی در راستای مراقبت از زنان باردار همچون مراقبت های مربوط به تغذیه و سلامت روانی زنان باردار ارائه می دهد.

  کارشناسان معتقدند که استارت آپ Kindbody انقلابی در زمینه علوم پزشکی ایجاد کرده است و به کاربران کمک می کند تا با سهولت کامل از متخصصان استفاده کنند. این خدمات مانند بهبود تلقیح داخل رحمی، حمایت اهداکنندگان و انجماد جنین را برای بهبود سلامت کلی و رفاه زنان ارائه می دهد.

صرف هزینه های کمتر برای دریافت خدمات پزشکی با استارت آپ های بهداشتی

استارت آپ Zenyum؛ راهکاری برای کاهش هزینه های دندانپزشکی و به خصوص ارتودنسی دندان ها است
مراقبت های مربوط به دهان و دندان همیشه از اولویت بالایی نزد مردم برخوردار بوده است و افراد بساری برا داشتن داندان های سالم، مرتب و به تبع برای داشتن لبخندی زیبا سالانه هزینه های بسیاری را صرف می کنند. با این انگیزه که لبخندی زیبا به مردم اهدا کنند موسسان استارت آپ Zenyum در سنگاپور اقدام به راه اندازی این ایده کاربردی کرده اند.

این استارت آپ که با بودجه بالغ بر ۱۵ میلیون دلار راه اندازی شده است بریس های نامرئی چاپ سه بعدی را به بیماران ارائه می دهد و در حقیقت استارت آپ Zenyum محصولی است که توسط کارآفرینان مجرب و متخصصان ارتودنسی محلی توسعه یافته است و با استقبال متقاضیان خدمات بهداشتی دهان و دندان به تازگی، بودجه قابل توجهی را از سرمایه گذاران و سایر شرکت ها در حوزه بهداشت و فناوری جذب کرده است. در حقیقت می توان گفت این استارتاپی قصد دارد که  دندانپزشکی مبتنی بر زیبایی دندان ها را مقرون به صرفه تر کند. این در حالی است که هزینه های دندانپزشکی در اغلب کشورهای دنیا جزو هزینه های بالا و سرسام آور بهداشتی محسوب می شود و لذا این استارت آپ به نوعی مورد توجه بخش زیادی از مردم جهان قرار گرفته است. گفتنی است اگرچه در حال حاضر این استارت آپ در سنگاپور، مالزی، اندونزی، هنگ کنگ، ماکائو، ویتنام، تایلند و تایوان در دسترس متقاضیان است اما تقاضای جهانی برای این خدمات رو به افزایش است.

استارت آپ iRise Mechanics به معلولان جسمی کمک می کند تا کارهای روزانه را بدون کمک دیگران و به راحتی انجام دهند

استارت آپ iRise Mechanics؛ کیفیت زندگی معلولان حرکتی را بهبود می بخشد
این استارت آپ که با بودجه ای بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار در کشور بلغارستان راه اندازی شده است در واقع با هدف بالا بردن کیفیت و امنیت زندگی افراد معلول سراسر جهان آغاز به کار کرده است.

استارت آپ iRise Mechanics در واقع روی فناوری های نسل بعدی از جمله ربات های هوشمند و سیستم های هوش مصنوعی برای ایمنی و بهبود سلامت کار می کند. به این معنا که شرکت سازنده این استارت آپ، دستگاه های حرکتی روباتیک را برای کمک به افراد دارای معلولیت جسمی توسعه داده است.

 این دست های روباتیک از طریق نرم افزار اجرا می شوند و به کاربرانشان کمک می کند کارهای روزانه را بدون کمک دیگران و به راحتی انجام دهند. در حقیقت می توان گفت هدف این استارت آپ بهبود کیفیت زندگی افراد معلول جسمی و همچنین فراهم کردن ایمنی بیشتر برای این افراد است.

صرف هزینه های کمتر برای دریافت خدمات پزشکی با استارت آپ های بهداشتی

استارت آپ Lenscope؛ تعویض لنز را بدون مراجعه به چشم پزشک فراهم می سازد
استارت آپ Lenscope که در واقع با بودجه ای بالغ بر یک میلیون دلار در سائوپائولوی برزیل راه اندازی شده است مخصوص افرادی است که از عینک استفاده می کنند. این استارت آپ در واقع عمل تعویض لنز را برای مصرف کنندگان راحت تر ساخته است. به این معنا که به گفته تیم سازنده این استارت آپ هر کسی که برای تعویض لنز عینک خود تمایل داشته باشد بدون خروج از خانه و مراجعه به چشم پزشک، می تواند با ارزیابی و سنجش خود لنز مناسب را انتخاب کند و به صورت آنلاین سفارش بدهد. از سوی دیگر اگر عینک فرد متقاضی نیز نیاز به هر گونه تعمیر داشته باشد پس از عیب یابی، تیم پشتیبانی این استارت آپ با مراجعه به درب منزل فرد اقدام به تعمیر رایگان و تحویل آن به مشتری می کند. گفتنی است خدمات استارت آپ  Lenscope در حال حاضر فقط در کشور برزیل در دسترس است. با این وجود موسسان این استارت آپ  اعلام کرده اند که بزودی خدمات خود را به سایر کشورها نیز ارائه می دهند. نکته جالب توجه اینکه متقاضیان این خدمات به جز هزینه لنز و قاب عینک، هیچگونه هزینه دیگری بابت خدماتی که دریافت می کنند نمی پردازند.  

کد خبر: ۱۰۲٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha