۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
۵۶ چاه آب در قزوین از مدار خارج شد/ کمبود شدید آب در ۲۶ روستای قزوین
مدیرعامل آبفای قزوین:

۵۶ چاه آب در قزوین از مدار خارج شد/ کمبود شدید آب در ۲۶ روستای قزوین

 قزوین- بیرنوندی، مدیرعامل آب و فاضلاب قزوین گفت: در طی سال‌های گذشته ۵۶ چاه آب شرب استان خشک و یا کیفیت مورد نیاز برای بهره برداری را از دست داده و از مدار خارج شده است.

داراب بیرنوندی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در طی چند سال گذشته با وجود همه تنش های آبی موجود در استان تلاش کردیم تا مردم کمترین میزان مشکل را در خصوص تامین آب شرب داشته باشند و از این رو تجربه کم آبی در حوزه آب شرب در استان قزونی برای بسیاری از مردم جدی نبوده است.

وی بیان کرد: اگرچه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر معادل بخش قابل توجهی از جمعیت استان قزوین و ۲۸۶ هزار مشترک روستایی تحت پوشش آبفای قزوین قرار دارند اما همچنان بخشی از روستاهای استان قزوین با تنش جدی آبی مواجه هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در حال حاضر آبرسانی به ۸۰ روستای استان با تانکرهای سیار انجام می شود که همین مسئله برای مردم بسیار مشکل آفرین است، از این رو با تاسیس ۴۳ مجتمع روستایی توانستیم ۲۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

بیرنوندی افزود :همچنین ۲۶ روستای استان در تنش شدید آبی قرار دارند که این تنش آبی در بخش هایی نظیر تاکستان بسیار جدی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان تاکستان برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم، چیزی معادل مصرف آب ۱۵ هزار نفر کمبود وجود دارد که این میزان بسیار جدی و قابل ملاحظه است.

مدیرعامل آبفای قزوین گفت: بهره برداری از بیش از ۴۷۴ حلقه چاه روستایی، ۲۱۳ حلقه چاه شهری، ۳۸ حلقه قنات و ۳۰۳ دهنده چشمه بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب آب برای استان قزوین به همراه دارد که با این وجود هنوز هم تامین آب مردم در استان قزوین  ۵۳۰ لیتربرثانیه کمبود دارد.

بیروندی ادامه داد: همین کمبود آب موجب شده است تا طی چند سال گذشته تعداد ۳۶ چاه آب به صورت کامل خشک و ۲۰ چاه آب به دلیل افت کیفیت ناشی از بهره برداری بیش از حد غیر قابل استفاده باشد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha