۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
گذر از اقتصاد نفتی با حمایت بخش کشاورزی امکان پذیر است
نماینده تاکستان در مجلس:

گذر از اقتصاد نفتی با حمایت بخش کشاورزی امکان پذیر است

قزوین- رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای گذر از اقتصاد نفتی باید درآمدهای حاصل از صادرات محصولات کشاورزی را افزایش دهیم که جز با حمایت کشاورزان امکان پذیر نیست.

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این منطقی نیست که بخواهیم درآمدهای نفتی را کاهش دهیم و در کنار آن راهکاری برای مدیریت درآمدها و هزینه های کشور نداشته باشیم، در این شرایط قطعا توسعه درآمدهای حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به عنوان یک جایگزین اساسی مطرح می شود و انتظار این است که مسئولان در این شرایط حمایت های لازم را از فعالین این حوزه به عمل آورند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکستان با سهم قابل توجهی که در تولید انگور و کشمش کشور دارد میتواند در این خصوص مبدا خوبی برای صادرات این محصولات باشد و تاکنون نیز عملکرد مناسبی از خود ارائه کرده است اما اگر میخواهیم به درآمدهای بالا در این حوزه دست یابیم نیاز است تا در مرحله نخست کشاورزان را در بخش های خرد و کلان مورد حمایت داشته باشیم.

رحمانی افزود: با وجود اهمیت صنعت در توسعه اقتصادی در کشورها به نظر می رسد توجه بیش از اندازه به این بخش موجب شده است تا مسئولین استانی و ملی از اهمیت توجه به بخش کشاورزی، تولیدات و صنایع تبدیلی در این حوزه غافل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر تکیه بر توان تعاونی ها میتواند بسیار اثربخش باشد، چرا که تجربه نشان داده نهادهای غیر حاکمیتی در این بخش میتوانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تصمیم داریم از بخش کشاورزی حمایت کنیم باید بپذیریم باخرید تضمینی محصولات کشاورزی پایین تر از ارزش واقعی آنها نخواهیم توانست اثربخش مناسب را داشته باشیم، چرا که تا زمانی که قیمت خرید تضمینی ما از هزینه تمام شده تولید محصول پایین تر باشد، حضور دلالان در میدان چشمگیر خواهد بود.

رحمانی اظهار داشت: تمام تلاش ما نمایندگان حمایت از حقوق مردم و بهره برداران در حوزه کشاورزی است و امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه اثربخشی مناسب را داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha