۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
اعطای ١١٠ میلیارد تومان یارانه حمایتی به ١۴۵ تعاونی
اقدامات معاونت تعاون وزارت کار در مبارزه با کرونا؛

اعطای ١١٠ میلیارد تومان یارانه حمایتی به ١۴۵ تعاونی

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ١١٠ میلیارد تومان یارانه حمایتی با نرخ ترجیهی ١۴ درصد برای ١۴۵ تعاونی که اقدام به تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و البسه بیمارستانی کنند اعطا می‌شود.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، «محمد کبیری» روز پنجشنبه درباره اقدامات این بخش در مقابله با کرونا گفت: تفاهم نامه چهارجانبه بین معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای پرداخت یارانه حمایتی به تعاونی های که در ٢٨ استان در زمینه تولید محصولات مقابله با کرونا فعالیت می کنند امضا شد.

وی افزود: برای این منظور مقرر شد تولید لباس بیمارستانی در تعاونی ها از ۶ میلیون و ٩٠٠ دست به ١٠ میلیون و ٣٠٠ دست، تولید ماسک از ٢۴ میلیون و ٧٠٠ عدد به ۴٠ میلیون عدد، تولید دستکش از یک میلیون و ٢٠٠ جفت به ۵٠ میلیون جفت و تولید ضدعفونی کننده از ٢١ میلیون لیتر به ۴١ میلیون و ۵٠٠ لیتر برسد.

معاون تعاون وزارت کار گفت: بر این اساس روز سه‌شنبه (بیست و هفتم اسفند) ١۵ تعاونی برای دریافت وام معرفی شد و برای شناسایی تعاونی های دیگر و انجام امور، ستاد جهادی تشکیل شد.

وی اظهار داشت: مقرر شد علاوه بر تعاونی‌ها، شرکت‌های دیگر برای تامین سرمایه در گردش فعال در این حیطه با مراجعه به معاونت تعاون یا معاونت اشتغال وزارت تعاوت، کار و رفاه اجتماعی از این وام استفاده کنند.

کبیری گفت: البته در این مدت اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها به صورت خودجوش کمک های بلاعوض را برای تولید و خرید محصولات مقابله با کرونا همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده جمع آوری کرده و به دست متقاضیان رسانده اند.

کد خبر: ۱۰٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha