۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۰
«جنرال موتورز» فناوری خودروهای الکتریکی را متحول می‌کند
تعریف جدید از خودروهای اس یو وی

«جنرال موتورز» فناوری خودروهای الکتریکی را متحول می‌کند

گروه خودروسازی جنرال موتورز طی همکاری با سایک موتور چین، ثبت اختراعی برای توسعه خودروهای الکتریکی در محصول ایکوناکس انجام داده‌اند، این مساله می‌تواند بازار خودروهای اس یو وی را متحول کند.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی جنرال موتورز برای برند شورولت به تازگی یک ثبت اختراع برای محصولات الکتریکی داشته است. این اختراع در همکاری با شریک چینی این خودروساز آمریکای، یعنی سایک ثبت شده است.

در این رابطه تصاویری از محصول شاسی بلند ایکوناکس منتشر شده که به عنوان نخستین محصول به این ثبت اختراع مجهز و روانه بازار می‌شود. آنطور که از تصاویر مشهود هست، طراحی ایکوناکس مشابه محصول بولت بوده با این تفاوت که ذائقه چینی‌ها به طراحی و ساخت ورود کرده است. گفتنی است که اطلاعات دقیق فنی از ثبت اختراع جدید جنرال موتورز منتشر نشده است.

خودروسازان در دنیا به دنبال رقابت برای تولید خودروهای برقی و توسعه این فناوری در بازار هستند. بخش اصلی این رقابت به جنگ تمام عیار تولید فناوری‌های نوین که خودرو را مقرون به صرفه‌تر کند، تبدیل شده است. باتوجه به اینکه مشتریان در بازار، امروزه دیگر علاقه‌ای به خودروهای اس یو وی نداشته و به دنبال محصولات کراس اوور هستند. شورولت نیز به عنوان زیر مجموعه این جنرال موتورز از پتانسیل خودروهای اس یو وی برای توسعه محصولات الکتریکی استفاده کرده است.

مشتریان بازار چین مانند خریداران آمریکایی به خودروهای اس یو وی علاقمندی خاصی دارند، این مساله سبب شده که سرمایه گذاری شورولت در این بخش افزایش یابد. ماحصل این افزایش سرمایه جنرال موتورز را نیز وادار کرده که با همکاری سایک موتور چین، خودروهای اس یو وی را بیش از گذشته در بازار آسیا برای مشتریان جذاب کند.

سایک موتور یکی از خودروسازان چینی است که محصولاتی را در این کشور تولید و به فروش می‌رساند. این خودروساز در تعامل دو طرفه با غول‌های خودروسازی مانند جنرال موتورز و فولکس واگن، خودروهای جدیدی به سبد محصولات خود اضافه کرده است. این مشارکت براساس قوانین کشور چین اجازه صادرات قطعات، سیستم یا خودروهای نیمه ساخته را به برندهای خودروسازی اروپایی و آمریکایی می‌دهد. با وجود این مشارکت، علاقمندی خودروسازان و شرکت‌های قطعه‌ساز برای تولید و توزیع بهتر محصولات در چین بیشتر می‌شود.

زمان چندانی باقی نمانده که خودروهای اس یو وی الکتریکی تولید انبوه را در بازار ببینیم. به طور مثال می‌توان به یک محصول موفق کراس اوور مانند موستاگ ماک-ای اشاره کرد. جنرال موتورز نیز برای به چالش کشیدن موستانگ اقدام به تولید ایکوناکس کرده که علاوه تصاحب بازار، رقابت دیرینه خود با فورد را ادامه دهد. هرچند تمام این مسائل در صورتی به موفقیت خواهد رسید که مشتریان در بازار علاقمند به خرید این نوع خودروهای الکتریکی باشد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha