۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
 تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس به تحقق شعار سال کمک کرد
رحیمی جهان‌آبادی:

تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس به تحقق شعار سال کمک کرد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس دهم سبب تحقق شعار سال ۹۸ شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، با اشاره به عملکرد مسئولان در تحقق بخشیدن به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید، گفت: متاسفانه در سال ۹۸ با تشدید تحریم های اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی مواجه بودیم اما این مهم موجب شد توانمندی های داخلی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون شک تا رسیدن به اهداف عالی شعار رونق تولید فاصله زیادی وجود دارد اما گام های خوبی نیز برداشته شده که قابل تامل است، اظهار کرد: به عنوان مثال در عرصه تولید محصولات پتروشیمی پیشرفت های خوبی صورت گرفت و وزارت نفت برنامه های توسعه ای بزرگی را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: باید یادآور شد با توجه به اعمال تحریم ها، عرصه گازرسانی کشور با مشکل جدی روبرو شد اما وزارت نفت با تکیه برتوان داخلی توانست محصولاتی را در تولید و انتقال گاز بکار بگیرد که اقدام بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آثار تحریم در اقتصاد کشورمان مشهود است اما نباید فراموش کرد تحریم می تواند فرصت نیز ایجاد کند، تصریح کرد: البته در کنار آثار منفی تحریم ها، وجود قوانین دست و پا گیر نیز به رونق تولید لطمه می زند از این رو تلاش شد در مجلس دهم این قوانین را تسهیل کرد.

رحیمی جهان آبادی گفت: به عنوان مثال اگر کشورهای شرق آسیا که اقتصاد قوی دارند بررسی شود، می توان دریافت وجود سازمان های موازی، حوزه بانکداری ناکارآمد و قوانین دست و پاگیر از عوامل محقق نشدن شعار رونق تولید بشمار می رود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید داخلی و تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس دهم پیگیری شد اما در سال آینده باید توجه بیشتری به این مهم شود.

کد خبر: ۱۰٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha