۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
 ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در زنجان مسدود می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در زنجان مسدود می شود

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: طی سالجاری ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان زنجان مسدود می شود و برداشت اضافی آب از چاه‌های غیر مجاز ۳۵۰ میلیون مترمکعب است. 

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل افشاری ظهر یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار در محل دفتر رسانه بازار از انتشار اخبار و گزارش های این رسانه در خصوص مدیریت مصرف آب در استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این همکاری تقویت شود.

وی با بیان اینکه آب موضوعی چالشی است که مدیریت آن چند بعدی و فرابخشی است، اظهار کرد: دستگاه‌های متعددی در  این خصوص دخیل هستند و مشارکت خبرگزاری‌ها و خبرنگاران در این موضوع بسیار اهمیت دارد. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه آب اساس توسعه پایدار است،گفت: با توجه به خشکسالی‌هایی که در حال حاضر در کشور اتفاق افتاده، مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف نیازمند فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها است و باید با نگاه کارشناسانه به موضوع و محدودیت منابع مالی توجه کنند.

افشاری با بیان اینکه رسانه‌ها نباید تنها در بخش آب منحصر به خبر باشند بلکه باید فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را مد نظر قرار دهند، ابراز داشت: در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی باید منافع همگانی و حتی محیط‌ زیست در نظر گرفته شود تا سرمایه‌ای که در طول سال‌ها جمع‌آوری شده از بین نرود. 

وی با بیان اینکه انسداد چاههای غیر مجاز در استان زنجان مورد تاکید شرکت آب منطقه ای استان است، افزود: طی سالجاری ۲۰۰ چاه غیر مجاز مسدود می شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان تصریح کرد: هدررفت چندانی در حوزه آبریز استان وجود ندارد و برداشت اضافی آب از چاه‌های غیر مجاز ۳۵۰ میلیون مترمکعب است. 

 افشاری با بیان اینکه طرح های سازگاری با کم آبی در استان زنجان اجرا می شود، گفت: جایگزینی کشت گلخانه‌ای به‌جای زراعت سنتی، جایگزینی گیاهان کم آب بر و ارقام جدید به جای گیاهان با مصرف آب بالا، مدیریت ماده آلی خاک و تقویت آبیاری تحت فشار، کشاورزی حفاظتی، افزایش سطح کشت نشائی در صیفی‌جات از طرح  های این شرکت است و با اجرای این طرح ها در استان بیش از ۸۵ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha