۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
نامگذاری روز خبرنگار، نشان از شان و جایگاه والای خبرنگاران دارد
استاندار قزوین:

نامگذاری روز خبرنگار، نشان از شان و جایگاه والای خبرنگاران دارد

قزوین-استاندار قزوین گفت: ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است که نشان از شأن و جایگاه والای خبرنگاران در توسعه و پیشرفت، همگرایی و انسجام ملی در کشور دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،  هدایت الله جمالی پور روز شنبه با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، افزود: بدون شک حرکت در این مسیر نیازمند روحیه ایثار، اخلاق‌مداری، مسئولیت پذیری و تعهد است که خوشبختانه خبرنگاران عزیز استان به این صفات با ارزش ملبس هستند و همواره آنها را در مسیر انجام خدمت در سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی گفت: اینجانب ضمن قدردانی از مسئولیت پذیری و تعامل بی نظیر اصحاب توانمند رسانه استان قزوین در انعکاس اخبار، رویدادها و خدمات نظام اسلامی و دولت محترم در فضای رسانه‌ای استان و کشور با رویکرد امیدبخشی به مردم نسبت به آینده، فرا رسیدن روز و هفته خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه، خبرنگاران، نویسندگان، روزنامه نگاران، عکاسان خبری و صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع رسانی تبریک و شادباش عرض می نمایم.

جمالی پور افزود: امید است با استعانت و توکل به درگاه خداوند متعال در انجام رسالت خطیر آگاهی‌بخشی و فرهنگ سازی موثر با هدف اعتلا و پیشرفت جامعه موفق و موید باشید.

خبرنگاران با صدق گفتار و عمل به مقابله با سختی ها می پردازند   
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز با صدور پیامی، ضمن بزرگداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، افزود: هفدهم مرداد یادآور روزی است که به نام و یاد شهید محمود صارمی، مجاهد مخلص این عرصه نامگذاری شد و به اعتبار حرفه مقدس خبرنگاری ارزشی دو چندان افزوده ‌است.

محمد حسین اسماعیلی افزود: بی‌تردید خبرنگاران را باید روشنگران عرصه اجتماعی، حافظان شفافیت، درستی و مخالفان تاریکی و خمودگی در جامعه دانست که سلاح آنان سلامت نفس و قلمشان است که در راه جستجوی حقیقت با صدق گفتار و عمل با سختی‌های پیشرو مقابله می‌کنند تا آگاهی و درستی را به افکار عمومی اهدا کنند.

وی گفت: امروز در عصر ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنگاه‌های خبری بزرگی در عرصه بین‌المللی و جهانی فعالیت می‌کنند و در کنار آن فضای مجازی نیز به محل ذی نفوذی برای تبادل افکار و اطلاعات تبدیل شده، در این میان رسالت و مسئولیت خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، صاحبان قلم و رسانه نسبت به گذشته پرمخاطره شده ‌است، بنابراین باید آنان آگاهی و میزان شناخت خود را نسبت به فضای موجود افزایش داده و از طرفی کیفیت و میزان اثربخشی فعالیت خود را نزد افکار عمومی ارتقا دهند.

اسماعیلی گفت: خبرنگاران قلب تپنده و چشمان همیشه بیدار جامعه هستند که با نشر اخبار و اطلاعات صحیح، زمینه رشد پندارهای مردم را فراهم می‌کنند.

وی افزود: اینجانب فرا رسیدن روز خبرنگار را به همه تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و مدافعان راستین حقیقت در جامعه صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال توفیق بیش از پیش عزیزان در تحقق رسالت خطیر خبرنگاری را مسالت دارم.

وی بیان کرد: برای بازگشایی مسیر و ایجاد راه دسترسی در حال حاضر 9 تیم راهداری با کمک 90 نیرو و 60 دستگاه ماشین آلات سنگین درحال فعالیت هستند و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی شهرستان آوج و بخش‌های رودبار الموت شرقی و غربی با سرعت انجام می شود.

وی اضافه کرد: در عباس آباد هم دو پل در آستانه تخریب است و باید بسرعت ترمیم شود و در الموت هم پل اندج و در آوج پل شهید آباد آسیب دیده و باید مرمت و نوسازی شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha