۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
تیرآهن چیست

تیرآهن چیست

نرخ تیرآهن بسته به مدل و ویژگی های آن بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از خرید خود، لازم است نیازهای خود را با توجه به کار انجام شده بررسی کنید.

به گزارش بازار، تیرها و تیرچه های فولادی منبع ارزشمندی در ساخت و سازهای جدید و همچنین در توسعه و بازسازی هستند. تیر فولادی در عین نصب سریع و آسان، مقاومت بسیار خوبی را ارائه می دهد.

مزایا استفاده از تیرآهن

سرعت نصب، مکان هایی که فضای کار محدود باشد. مانند بتن خشک نمی شود، رد پای بسیار کوچکتر از چوب با استحکام برابر و طول عمر فوق العاده بدون ترس از حرارت، پوسیدیگی از تیرآهن استفاده می شود ...

قیمت خرید و فروش تیرآهن

بر هر خریداری مهم نکته قبل از خرید هر محصولی کفیت و قیمت آن کالا است، در ادامه به نکات هنگام خرید و موارد تخصصی تیرآهن خواهیم پرداخت. اما در ابتدا به نکاتی که هنگام خرید تیرآهن باید رعایت کرد و همینطور موثر ترین عوامل موثر بر قیمت روز تیرآهن خواهیم می پردازیم:

نرخ تیرآهن بسته به مدل و ویژگی های آن بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از خرید خود، لازم است نیازهای خود را با توجه به کار انجام شده بررسی کنید. سپس، فقط باید تیرآهن مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید. به طور خاص، ابعاد و ضخامت آن که حداکثر بار قابل تحمل میلگرد را مشخص می کند. برای کمک به این که تعیین قیمت تیرآهن مد نظر شما چگونه برآورد می‌شود می توانید چند نمونه از این عوامل را در یزر مشاهده کنید:

نوع آن ساده هاش و یا نوع لانه زنبوری بودن

ابعاد و ضخامت بخش

چگالی خطی

ظرفیت باربری و در نتیجه مقاومت آن

در خرید تیرآهن باید به این امر توجه کرد تیرآهن در چه مکانی و چه شرایط آب وهوایی قرار مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین اینکه برای ساخت سازه هایی که سرعت از اهمیت بالایی برخوردار باشد از تیرآهن بهینه ار از استفاده از بتن است اما اگر شرایط مانند امکان آتش سوزی مطرح باشد تیرآهن در مقابل بتن ضعف دارد. از تیرآهن فولادی معمولی نمی توان در شرایط آب وهوایی که رطوبت بیش از اندازه است استفاده کرد. این عامل که از چه جنسی در خرید انواع تیرآهن باید استفاده کرد، درتعیین قیمت تیرآهن مورد نیاز ما نیز نقش دارد.

مدلهای تیرآهن

تیرآهن چیست

تیرآهن در در چند نوع مختلف تولید وروانه بازار می شود :

تیرآهن معمولی

تیرآهن هاش

تیرآهن لانه زنبوری

چه یک قاب باشد، چه یک قاب، چه یک شمع یا یک لنگه، تیر فولادی ویژگی های بسیاری از جمله استحکام، استحکام، طول عمر و سهولت اجرا را ترکیب می کند. فولاد به عنوان جوشکاری، پیچ و مهره، کارکردی آسان دارد که اگر به درستی در محل کار قرار گیرد، می تواند برای چندین دهه بدون تعمیر و نگهداری دوام بیاورد، حتی در ساختمان غیرقابل دسترسی، غرقابی، یکپارچه، کرکره ای ...

ما تیرهای فولادی مختلف را با توجه به مشخصات آنها از یکدیگر متمایز می کنیم. سپس ابعاد هم در ضخامت فولاد مورد استفاده برای تشکیل تیر، هم به عنوان ابعاد مشخصات آن و هم در نهایت در طول یک عنصر متفاوت است.

پروفیل های تیر فولادی

مشخصات تیر فولادی بر اساس ظاهر آن و به طور کلی بر اساس حروف الفبا که توسط فلنج (شاخه ها) در طرفین تار - نسبت به روح ترسیم شده است، طبقه بندی می شود. بین پروفایل های U، پروفایل های I، پروفیل های H، پروفیل های T و غیره تمایز قائل می شویم، همچنین پروفایل های مربع یا مستطیل شکل به نام پروفایل های جعبه ای نامیده می شوند.

پروفیلهای متقارن که فلنجها دارای عرض یکسان هستند و پروفیلهای نامتقارن که فلنجها دارای عرضهای مختلف هستند، اما همچنین تیرهایی با فلنج متغیر (عرض فلنج مترقی) وجود دارد. تقریباً همه تغییرات ممکن است زیرا شامل تولید سفارشی با نورد فولاد می شود.

نام تیر فولادی

نام تیر فولادی متعدد است. متداول ترین تیرهای فولادی IPE، IPN، HE، UAP، UPN هستند که با توجه به مشخصات تعیین شده با حرف اول نام (در I برای IPE و IPN، در U برای UAP و UPN) با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت بین این اسامی در جزئیات جنس و سایز آن ها است.

IPN یا IPE: IPN برای I-joist مشخصات معمولی (IPN) یا I-joist مشخصات اروپایی (IPE). تفاوت ناشی از ارتباط بین کف (بال) و هسته است. در حالی که یک IPE دارای ضخامت ثابت کف پا است، در IPN ضخامت کف به سمت پیوند با هسته افزایش می یابد.

UAP و UPE: این تمایز دیگری نسبت به تیرهای پروفایل I است، زیرا در تیرهای پروفیل U فلنج ها دارای لبه های موازی و ضخامت ثابت هستند اما برای UPE ها کاهش می یابد. حداکثر ارتفاع بال (بر حسب میلی متر) UAP ها (از ۸۰ میلی متر تا ۳۰۰ میلی متر) را از UPE ها (از ۸۰ میلی متر تا ۴۰۰ میلی متر) متمایز می کند.

IFB و SFB: اینها تیرها و تیرچه هایی با فلنج نامتقارن هستند که یکی از آنها مخصوصاً برای ساخت اسلب گسترده است. تیرهای IFB  (Bearloor Floor Beam) در حین نورد به این صورت ساخته می شوند، در حالی که تیرهای SFB (Slim Floor Beam) از یک ورق جوش داده شده در زیر فلنج تشکیل شده که ابعاد آن را بیشتر می کند.

HEA، HEB، HEM: تیرها و تیرچه های پروفیل H (فلنج های عریض تر و تار کمتر نسبت به تیرهای I) بسته به ارتفاع وب و عرض فلنج ها یا بال ها نیز نام های متفاوتی دارند.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha