۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
گاز فلرهای نفتی باید به فرآورده‌های دیگر تبدیل شود
نماینده مردم آبادان در مجلس:

گاز فلرهای نفتی باید به فرآورده‌های دیگر تبدیل شود

اهواز - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان وزارت نفت باید گاز خروجی از فلرهای نفتی را به جای رهاسازی در هوای استان به فرآورده های دیگر تبدیل کنند.

عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار با اشاره به تبعات بی شمار گازهای خروجی از فلرهای نفتی برای مردم خوزستان بیان کرد: این استان به واسطه حضور حجم بسیار فراوان از فعالیت‌های نفتی در معرض گازهای فسیلی قرار دارد و این امر بی شک تبعات فراوانی برای مردم دارد.

وی افزود: انتظار می رود وزارت نفت برای رفع این مشکل اقدام به اصلاح این رویه کند و گازهایی که از فلرها متساعد و وارد هوای استان می شود را به فرآورده های دیگری تبدیل کند کاری که در سایر کشورها در حال انجام است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پالایشگاه آبادان در وسط این شهرستان بیان کرد: خوشبختانه پالایشگاه آبادان برای از بین بردن گازهای فلرهای خود اقدامات مناسبی انجام داده و انتظار می رود این پالایشگاه همچنان در راستای توجه به محیط زیست وهوای پاک در مسئولیت‌های زیست محیطی خود جدی وارد شود.

کعبی بیان کرد: در آینده نزدیک با بهره برداری از سامانه بازیافت گازهای فلرها، دیگر هیچ گاز مازادی از سوی پالایشگاه وارد هوای آبادان نمی شود و قطعا یکی از عوامل آلودگی هوا در آبادان از بین می رود.

کد خبر: ۱٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha