۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
طرح مجلس برای «هدایت نقدینگی به سمت تولید»| دولت مستقر شود پیشنهادات را ارائه می‌دهیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بازار:

طرح مجلس برای «هدایت نقدینگی به سمت تولید»| دولت مستقر شود پیشنهادات را ارائه می‌دهیم

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاداتی را برای ساماندهی و هدایت نقدینگی  به سمت تولید در مجلس آماده و تدوین کرده ایم که انشالله در صورت استقرار دولت سیزدهم این موارد را مطرح می‌کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره راهکارهای هدایت نقدینگی در کشور گفت: حجم نقدینگی در اقتصاد ایران تقریبا عدد بسیار گسترده ای است . آخرین آماری که از روزهای پایانی دولت داریم حدود ۴هزار و ۵۰۰ هزار هزار میلیاردتومان است، یعنی عددی که به نسبت ابتدای دوره حدودا ۷ الی ۸ برابر شده است.

وی افزود: البته اگر نقدینگی در خدمت تولید قرار گیرد می تواند یک اقدام بسیار مثبت قلمداد شود اما اگر این نقدینگی به سمت بازارهای موازی و به سمت بازارهای غیر مولد پیش رود،تورم یکی از آثار آن خواهد بود و می تواند به نابه سامانی بازارها دامن بزند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بنابراین هرچه سریعتر باید نقدینگی  را در جامعه مدیریت کرده و راهکارهای آن را تببین کرد.

پورابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر ما پیشنهاداتی را برای ساماندهی و هدایت نقدینگی  به سمت تولید در مجلس آماده و تدوین کرده ایم که انشالله در صورت استقرار دولت سیزدهم این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha