۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
عمده یارانه بگیرها وجود خارجی ندارند!
کارشناس مسائل اقتصادی:

عمده یارانه بگیرها وجود خارجی ندارند!

راغفر، اقتصاددان، فساد در سیستم توزیع یارانه نقدی را تأیید کرد و گفت: بخش قابل‌توجهی از افرادی که یارانه می‌گیرند حضور خارجی ندارند.

به گزارش بازار، حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه منطق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را یک منطق سست ارزیابی کرد و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت از خارج تخصیص داده شد اما گوشت با قیمت بالاتری به دست مصرف‌کننده رسید چراکه فرایندهای توزیعی با فساد همراه است و بنابراین منابع بزرگی به جیب مفسدان رفت.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز افزایش قیمت همه کالاها را به دنبال دارد افزود: پرداخت یارانه‌های نقدی نیز فاجعه بزرگی است که تجربه جهانی هم آن را تأیید می‌کند زیرا در هیچ جای دنیا چنین کاری مرسوم و مفید نیست.

این اقتصاددان تأکید کرد: همان‌طور که نمی‌توان با حفظ کانون‌های عفونی در بدن یک انسان به حل مسئله و بیماری او پرداخت و باید کانون‌های عفونی را خشک کرد کانون‌های فساد را هم باید از بین برد.

راغفر در رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه افرادی که به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند به‌شدت از این موضوع منتفع می‌شوند گفت: این افراد از افزایش قیمت‌ها منتفع شده و برنده می‌شوند.

استاد دانشگاه فساد در سیستم توزیع یارانه نقدی را تأیید کرد و گفت: بخش قابل‌توجهی از افرادی هم که یارانه می‌گیرند حضور خارجی ندارند و یا اینکه منابع در مقیاس بزرگی از سیستم خارج می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید با کاهش نرخ ارز، برنامه مشخصی برای توسعه و سرمایه‌گذاری برای تولید در کشور طراحی کند گفت: این راهکار قطعاً در کوتاه‌مدت پاسخگو خواهد بود.

راغفر تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی باید قیمت ارز را همان‌طور که دستوری افزایش پیدا کرده بود به‌صورت دستوری به ۱۰ هزار تومان کاهش دهد و این امکان‌پذیر و قابل‌اجراست.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha