۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان ۵۱ درصد کاهش یافت
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان ۵۱ درصد کاهش یافت

سنندج- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان کردستان از کاهش ۵۱ درصدی خرید تضمینی گندم در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ادامه روند خرید تضمینی گندم در استان کردستان، اظهار کرد: کار خرید تضمینی گندم در استان کردستان امسال ۱۰ روز زودتر از سالهای قبل آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مراکز خرید در سراسر استان کردستان تاکنون ۲۵۶ هزار تن گندم در سراسر استان به صورت تضمینی خرید شده است و این روند همچنان در سراسر کردستان ادامه دارد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان کردستان گفت: ارزش گندم خریداری شده در این استان مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است که تاکنون مبلغ سه هزار میلیارد تومان از وجه گندم خریداری به کشاورزان پرداخت شده است.

وی ضمن اشاره به آهنگ خرید روزانه در استان کردستان، یادآور شد: آهنگ خرید روزانه در استان کردستان در حال حاضر هزار و ۶۵۱ تن بوده است و این میزان در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

صالحی به میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های استان کردستان اشاره کرد و گفت: میزان خرید تاکنون در شهرستان قروه بیش از ۶۹ هزار تن بوده است و این میزان در شهرستان سقز به حدود ۵۲ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: میزان خرید در دهگلان به ۴۵ هزار تن رسیده است و این میزان در شهرستان کامیاران ۳۱ هزار تن، دیواندره حدود ۱۰ هزار تن، سروآباد حدود هزار تن، سنندج ۹۹۶ تن و مریوان نیز ۵۵۷ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی در استان کردستان بیان کرد: سال گذشته در این مقطع زمانی میزان خرید گندم در استان کردستان ۵۳۰ هزار تن بود که این میزان در سال جاری به ۲۵۶ هزار رسیده است و به همین دلیل این میزان خرید در سال جاری با کاهش ۵۱ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای تسریع در پرداخت وجه گندم خریداری شده در استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه در سال جاری روند پرداخت وجه گندم خریداری شده در استان کردستان مناسب بوده است و انتظار می رود که این روند همچنان با جدیت بیشتری ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha