۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
در مبارزه بی امان با فساد کنار دولت خواهیم بود
رئیس قوه قضاییه:

در مبارزه بی امان با فساد کنار دولت خواهیم بود

محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: قوه قضاییه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت، آزادی‌های مشروع و مبارزه بی امان با فساد، با تمام توان به دولت کمک خواهد کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با قرائت دعای روز پنجشنبه افزود: به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و شهید بزرگوار و والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس درود می‌فرستم و برای همه جانبازان، آزادگان و خانواده معظم آنان سلامت و برای همه بیماران، شفای عاجل از خداوند منان مسئلت دارم.

وی گفت: در روزهای پایانی پرخیر و برکت ماه ذیحجه هستیم و از خداوند سبحان می‌خواهم که همه ما را مشمول تفضلات و برکات این ماه عزیز کند و آنچه را که در روزهای گذشته داشتیم و آینده در پیش داریم، شامل حال ما کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: خداوند متعال آنچه برای خوبان در عید اضحی و شب و روز عرفه و در عید قربان و در عید غدیر برای همه اولیا و اوصیا مقرر دانستند برای ملت ما و همه حضار عنایت فرمایند.

محسنی اژه‌ای گفت: از مردم متدین، بصیر و زمان شناس که با وجود تلاش دشمنان و بدخواهان؛ در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به پای صندوق‌های رای حاضر شدند و باری دیگر برگ زرینی را بر افتخارات ملت مسلمان و متدین و انقلابی افزودند، تشکر می‌کنم که فردی را که شایسته می‌دانستند، برای دوره چهارساله برای اجرای مسائل حکومت انتخاب کردند.

وی افزود: از مردم تشکر می‌کنم و عزت و سربلندی را برای آن‌ها از خدای عزوجل خواستارم و از همه برگزارکنندگان انتخابات که شرایط امن، آرام و اطمینان بخشی را برای اخذ آراء و صیانت آن فراهم کردند، کمال تشکر را دارم و از همه کسانی که در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری خدمت صادقانه داشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه گفت: مردم با انتخابشان قدرت و مسئولیت بزرگی را بر دوش رئیس جمهور می‌گذارند و رئیس جمهور طبق قانون اساسی، عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را به جز در اموری که به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد.

محسنی اژه‌ای گفت: این قدرت قانون و مسئولیت، امانتی است که سپرده می‌شود و رئیس جمهور امروز در پیشگاه قرآن و در خانه ملت و مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و شورای نگهبان به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت سیزدهم افزود:‌ رئیس جمهور دولت امروز سوگند یاد می‌کند که همه استقلال و صلابت خود را برای انجام این مسئولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور کند.

وی گفت: امیدوارم به فضل پرودگار و حول و قوه الهی رئیس جمهور محترم با کمک سایر قوا، نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر بیش از پیش موفق باشد و همانگونه که در روز تنفیذ مطرح کرد هر چه سریعتر در جهت رفع مشکلات مردم، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرمام آور، ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری اقدام عاجلی داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ رئیس جمهور جدید همچنین در از بین بردن زمینه فساد، رانت، ‌ تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام لازم را به عمل آورد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امیدواریم رئیس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی به ویژه بندهای ۱۶ گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تامین می‌کند، اهتمام لازم را داشته باشد.

وی افزود: همین جا اعلام می‌کنم قوه قضاییه برای کمک به دولت، گسترش عدل و عدالت و حمایت ا ز عموم مردم و آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد، آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد.

رئیس دستگاه عدلیه تاکید کرد:‌ در مبارزه بی امان با فساد در ساحت‌های مختلف جدی‌تر از همیشه خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان گفت: توفیق همگان را از ایزد منان خواستارم و از خدای علیم و قدیر مسئلت دارم به رهبر معظم انقلاب اسلامی طول عمر با برکت عنایت فرماید و سایه معظم له را تا ظهور حضرت، ولی عصر (عج) مستدام بدارد.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha