حلقه پایش کیفیت خواب« Oura Ring » رونمایی شد
«بازار» گزارش می دهد

حلقه پایش کیفیت خواب« Oura Ring » رونمایی شد

کمپانی گجت های پوشیدنی «Ōura » از یک محصول هوشمند در مقیاس یک حلقه رونمایی کرد که قادر است کیفیت خواب فرد را بررسی کند و متناسب با زندگی وی برنامه های سلامتی پیشنهاد کند.

به گزارش بازار به نقل از سایت «pcmag.com »، کمپانی گجت های پوشیدنی «Ōura»  از دیگر محصول خود رونمایی کرد که در سایز و مقیاس یک انگشتر معمولی است؛ این فناوری بسیار کوچک اورا رینگ (Oura Ring ) نام دارد و ترکیبی از سنسورهای پیشرفته برای پایش بسیاری از علائم داخلی بدن از جمله میزان خواب، ضربان قلب و سیکل های بدنی  به صورت شبانه روزی است.

اگرچه بیشترین میزان کارایی این حلقه برای زمان خواب کاربر و بررسی داده های شب هنگام  خواهد بود اما برخی از فعالیت های آن مرتبط به فعالیت های روزانه  است که شامل گام شمار، اندازه گیری  میزان سوخت کالری، پایش بازه های غیر فعالی بدن، میزان پیشرفت ورزش و بیش از ۵ عملکرد دیگر در طول روز است.

حلقه پایش کیفیت خواب« Oura Ring » رونمایی شد

این انگشتر ضد آب که با  ترکیب جنس تیتانیوم و روکش PVD طراحی شده است از وزن ۵ گرمی برخوردار است و در رنگ طلایی مات به بازار عرضه خواهد شد؛ در قسمت داخلی سه سنسور بسیار کوچک تعبیه شده اند که شامل سنسور فوتوپلیتی سموگرافی (PPG) برای ضربان قلب و تنفس، سنسور ضریب دمای منفی (NTC) برای دمای بدن و شتاب سنج و نظارت بر حرکت است که جمع آوری داده و چگونگی کیفیت خواب کاربر از ۰ تا ۱۰۰ را محاسبه می کند؛ داده های ارائه شده شامل موارد زیل می باشند:

خواب کامل:  اندازه گیری میزان و زمان خواب کاربر،  بر اساس این الگو یک فرد بالغ در شبانه روز به طور معمول به ۷ تا ۹ ساعت خواب  در شب نیاز دارد.

بهره وری: نوع و کیفیت خواب فرد را بررسی می کند که شامل درصد زمان واقی خواب فرد از کل زمان صرف شده در رختخواب است.

آرامش : این بخش نیز شامل پایش میزان آرامش فرد در خواب  و فواصل طولانی خواب بی وقفه می باشد.

خواب REM: مرحله REM  بسیار مهم است و به دنبال ردیابی حافظه و احساسات فرد در حین خواب است.

خواب عمیق :  پایش خواب عمیق  مهم ترین مرحله خواب است و برای احساس آرامش ضروری است که گاهی اوقات با احساس استرس افراد توام خواهد شد.

زمان: این گزینه نیز به هماهنگی ریتم طبیعی خواب فرد با ریتم طبیعی شبانه روزی و نقش آن در سلامت خواب مرتبط است.

حلقه پایش کیفیت خواب« Oura Ring » رونمایی شد

گفتنی است، یکی از ابزار هوشمند  استفاده شده در این حلقه، ابزارک هدایت زمان خواب (Bedtime guidance ) نام دارد که شامل ارائه برنامه های ارتقاء کیفیت خواب و انواع توصیه های پیشگیرانه برا اساس پایش های سنسورها است؛ همچنین، این برنامه هوشمند شامل انواع زمانبندی های بر اساس پیش فرض های تعیین شده در مورد برنامه شخصی فرد است که بهترین گزینه ها را جهت هدایت خواب وی ارائه خواهد نمود.

این برنامه هوشمند هر روز صبح گزارشی از فعالیت خود در طول خواب شبانه فرد را صادر می کند که شامل کیفیت، مقدار خواب، استرس حین خواب می باشد؛ تمامی داده به صورت عددی نمایش داده می شوند؛ به عنوان مثال، نمره بالای ۷۰ خوب و نمره ۸۵ کیفیت طلایی را نشان خواهد داد و اگر این میزان به زیر ۷۰ کاهش یابد اقدامات پیشگیرانه برای بهبود کیفیت خواب و ارتقاء بهره وری بیشتر در طول روز پیشنهاد می شوند.

حلقه پایش کیفیت خواب« Oura Ring » رونمایی شد

ناگفته نماند، انگشتر Oura دارای هیچ نمایشگری نیست اما تمامی اطلاعات را به اپلیکیشن خود بر روی گوشی های هوشمند انتقال می دهد که شامل مجموعه ای از خطوط نموداری با رنگبندی کاملا متعارف برای توضیح و تفسیر داده کیفیت خواب و سایر پایش ها خواهد بود؛ هرکدام ا این خطوط و نمودار به صورت تفکیک شده کیفیت خواب، میزان آرامش فرد در حین خواب، طول مدت زمان خواب، ضربان قلب و تنوع ضربان قلب (HRV)، سیکل‌های رویابینی، دیرخوابیدن و زمان بندی مناسب خواب را به تصویر می کشند.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha