۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
سازمان‌های همکاری های اقتصادی آسیایی فرصت مناسبی برای گسترش روابط تجاری
رئیس مجلس شورای اسلای تاکید کرد

سازمان‌های همکاری های اقتصادی آسیایی فرصت مناسبی برای گسترش روابط تجاری

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان گفت: سازمان‌های همکاری های اقتصادی آسیایی مانند اکو و اورآسیا فرصت مناسبی برای توسعه روابط تجاری است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته (۱۳ مرداد ماه) در دیدار با اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان  که برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است، گفت: مجالس  و گروه های دوستی پارلمانی نقش مهم و سازنده ای در توسعه و گسترش ارتباطات فیمابین ایفا می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سازمان های همکاری های اقتصادی آسیایی از جمله اکو و اورآسیا، فرصت مناسبی برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری فراهم می آورد که کشورهای همسایه و منطقه می توانند از آن به خوبی بهره برداری مناسبی داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه تصریح کرد: مسیر ریلی حمل و نقل کریدور شمال به جنوب اثرات بسیار مثبتی برای کشورهای عضو اورآسیا خواهد داشت و یک پل ارتباطی تاثیرگذار میان آسیا و اروپا است.

قالیباف در پایان از حضور هیات قزاقستان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکر کرد.

لزوم تامین امنیت خط ارتباطی کریدور شمال- جنوب با تقویت همکاری های دوجانبه
در ادامه این دیدار اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان گفت: از جانب جمهوری قزاقستان تبریکات صمیمانه خود را برای برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آقای رئیسی ابراز می دارم.

وی افزود: مجلس سنای قزاقستان آمادگی افزایش ارتباطات سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان تصریح کرد: وظیفه پارلمان ها حمایت از قانونگذاری در جهت تسهیل روابط است و پارلمان کشور ما ۱۱۴ قانون را در جهت تسهیل روابط و دستیابی به توسعه به تصویب رسانده است.

شکیروف ادامه داد: مجمع پارلمان های آسیایی فرصت مناسبی برای گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف است و سال گذشته میهمان جمهوری اسلامی ایران در کمیته فرهنگی این مجمع آسیایی بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت خط ارتباطی کریدور شمال – جنوب بر لزوم تامین امنیت این مسیر با همکاری همه کشورهای منطقه تاکید کرد.

در پایان حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی را موضوعی مهم دانست و اظهار داشت: هر دو کشور ظرفیت بالایی در زمینه کشاورزی دارند و انتقال تجارب در این بخش می تواند به ارتقای سطح مراودات فیمابین کمک نماید.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha