۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
۱۸۹ هزار تن گندم از کشاوران استان همدان خریداری شد
مدیرکل غله استان همدان:

۱۸۹ هزار تن گندم از کشاوران استان همدان خریداری شد

همدان - بکایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از پرداخت شش میلیون و ۳۳۸ هزار و ۶۲۲ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران همدان خبر داد و گفت: ۱۸۹ هزار تن گندم از کشاوران استان همدان خریداری شد.

سیدمسعود بکایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مطالبات کشاورزانی که تا تاریخ دوم مرداد ماه اسناد تحویل گندم آنها به بانک کشاورزی ارسال شده، پرداخت شده است، گفت: تاکنون ۱۸۸ هزار و ۸۲۹ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان ۹ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۳۵۸ میلیون ریال است، افزود: در حال حاضر ۳ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۷۳۶ میلیون ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

بکایی با بیان اینکه در مجموع ۶۶ درصد از وجوه و مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، اضافه کرد: میزان خرید گندم توسط مراکز دولتی دو هزار و ۲۳ و میزان خرید گندم توسط کارخانجات ۳۰ هزار و ۷۷۴ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان میزان گندم خریداری شده توسط سیلوهای بخش خصوصی را ۸۸ هزار و ۵۵۲ تن اعلام کرد و گفت: میزان خرید گندم توسط تعاونی‌های روستایی ۶۷ هزار و ۴۸۱ تن بوده است.

وی با بیان اینکه میزان خرید گندم در استان همدان مناسب بوده است، ادامه داد: پرداخت مطالبات کشاورزان در کمتر از یک هفته انجام می پذیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیاز سالانه استان همدان به گندم را ۲۰۵ تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه به اندازه نیاز استان همدان گندم تولید می کنیم اما برای افزایش کیفیت آرد و نان از گندم های خارج از استان و گندم های وارداتی استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha